جامعه نخبگان و استعدادهای برتر حوزه:
در میدان اقامه امر «تبیین» با فرمان «آتش به اختیار» ذرهای تعلل نخواهیم کرد
جامعه نخبگان و استعدادهای برتر حوزههای علمیه کشور تأکید کرد که با چشم باز تحولات پر شتاب را رصد میکنیم و در میدان اقامه امر «تبیین»، با فرمان «آتش به اختیار» ذرهای تعلل نخواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جامعه نخبگان و استعدادهای برتر حوزههای علمیه کشور در بیانیه ای به مناسبت شهادت قائد امت حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای قدس سره الشریف تأکید کرد که با چشم باز تحولات پر شتاب را رصد میکنیم و در میدان اقامهی امر «تبیین»، با فرمان «آتش به اختیار» ذرهای تعلل نخواهیم کرد.
متن این بیانیه بدین شرح است:
بسم الله مدرک الهاربین
بسم الله مدرک الهاربین
اَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِی السَّماٰءِ * تُؤتیٓ اُکـُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رَبِّهـا وَ یَضرِبُ اللهُ الاَمثالَ لِلنّاسِ لَعَلَّهُم یَتَذَکـَّرون.
نهم اسفندماه یک هزار و چهارصد و چهار؛ روز عزاى بزرگ جهان اسلام؛ روزى که در آن، ایران صبحى بىخورشید را آغاز کرد؛ روزى که انقلاب، دیگر ضربان آن قلب تپنده را نشنید؛ روزى که در سراسر جهان، هر جا مسلمان دردمند یا انسان آزادهاى بود، احساس یتیمى کرد؛ روزى که ملّت ایران صخرهى استوارى را که بدان تکیه کرده بود و سرو بلندى را که در سایهى آن آرمیده بود و روح بزرگى را که اسوهى عشق و ایمان خود ساخته بود، در میان خود نیافت؛ روز عزا، روز امتحان، روز فقدان بزرگ و روز میثاقى ابدى با آن که جامهى عاریت را به حیات ابدى و شهادت عزت مندانه بدل کرد.
آن مرد بزرگ الهی، امام امت شهید آیت الله سیدعلی خامنهای که تا بود، نگذاشت به وقت غصه و غم، کمر خم کنیم و با همان صلابت همیشگی روبروی دوربین میایستاد و برایمان از «کارزار ابدی» خیر و شر میگفت و نگاهمان را به قله معطوف میکرد.
یادمان نرفته که فرمودید «در دفاع از جامعهی نخبگان و از حرکت علمی کشور، تا نَفس دارم ذرّهای کوتاه نخواهم آمد» و امروز ما استعدادهای برتر با شما عهد میبندیم تا نفس داریم در دفاع از کیان نظام اسلامی ذره ای کوتاه نیاییم.
اگرچه سینهی مالامال غم داریم، اما به امر امام شهیدمان که فرمود: «وظیفهی نخبگان فکری و فرهنگی جامعه و حوزه و دانشگاه، مدیریت تحوّلات اجتماعی است.» با چشم باز تحولات پر شتاب را رصد میکنیم و در میدان اقامهی امر «تبیین»، با فرمان «آتش به اختیار» ذرهای تعلل نخواهیم کرد.
آرى، امروز نعمت مجاورت عینى و حضور جسمانى امام خامنهای عزیز از ما گرفته شده و شعلهى برقى که به قدرت الهى در فضاى زندگى آلوده و مادّى این زمانه درخشیده بود خاموش گشت؛ امّا از سویى معرفت ایشان ابعادى تازه یافت و به برکت یادآورى لحظههاى تکرارنشدنىِ سالهاى آن رهبرىِ شگفتآور و بىنظیر، اکنون اذهان مردم دنیا به تأمّل و تدبّرى که عادتاً تا کسى زنده و در دسترس است، رخ نمیدهد، روى آورده و پاسخ به این اقبال مبارک ملتها و قدردانی از آن را، شکرانهی نعمت نخبگی میدانیم چرا که «آن چیزی که نخبه را نخبه میکند، صرفاً استعداد و ظرفیّت ذهنی نیست، بلکه قدرشناسی از این حقیقت و نعمت است.»
ما استعدادهای برتر حوزههای علمیه، با امام شهیدمان عهد میبندیم که در کنار ملت ایران، ملتی که «آماده، بانشاط، شجاع، رشيد، آگاه و هوشمند است که حق خودش را ميشناسد و آن را دنبال ميکند» مسیر نورانی و عزتمندانهی جمهوری اسلامی را ادامه دهیم و پیشاپیش دست بیعت خویش را به سوی منتخب خبرگان رهبری دراز میکنیم که رهبر شهیدمان فرمودند: «سطح مجلس خبرگان، بالاترین سطح انتخاب است.» و این وظیفهی روحانیون و به خصوص نخبگان جامعه است که به امر ایشان «مجلس خبرگان را در وضعی قرار دهیم که برای مردم اطمینانبخش و مورد قبول و اعتماد آنها باشد.»
فقدان رهبر شهید اگر چه جانکاه است؛ اما این اعتقاد ماست که این خاک تحت زعامت و عنایت امام غایبی است که فرمود:
«انا غیر مهملین لمراعاتکم ...ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى كنيم و شما را فراموش نمى كنيم، اگر جز اين بود گرفتاريها بر شما فرود مى آمد و دشمنان، شما را ريشه كن مى كردند پس تقواى خداى بزرگ را پيشه خود سازيد.»
پس تا صبح ظهور دولت یار، چشم به قله دوختهایم و «هوشمندانه و بیمحابا به سوی میدان رزم» خواهیم شتافت.
و السلام علی عبادالله المخلصین و الشهداء و الصدیقین
جامعه نخبگان و استعدادهای برتر حوزههای علمیه کشور
ارسال نظرات