دستور ویژه آیتالله اعرافی به حوزویان/اعلام آمادگی کامل برای تداوم جهاد فرهنگی
آیت الله اعرافی خطاب به مدیران، اساتید، پژوهشگران، مبلغان و طلاب بر آمادگی کامل این نهادها برای تداوم مبارزه در جبهه نبرد فرهنگی و خدمت به دین و انقلاب تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزههای علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری قرارگاه جنگ ترکیبی «بلاغ مبین» حوزههای علمیه، در بیانیهای خطاب به مدیران، اساتید، پژوهشگران، مبلغان و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور، بر آمادگی کامل این نهادها برای تداوم مبارزه در جبهه نبرد فرهنگی و خدمت به دین و انقلاب تأکید کرد.
این بیانیه که در امتداد حماسه چهل شهید و با توجه به شرایط کنونی جنگ ترکیبی منتشر شده است، مسیر حرکت آتی حوزههای علمیه را در راستای تقویت پایههای انقلاب اسلامی مشخص میسازد.
متن این بیانیه بدین شرح است:
لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّکِینَةَ عَلَیْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِیبًا. (فتح ۱۸)
مدیران کارآمد مدارس علمیه، مؤسسات و مراکز حوزوی سراسر کشور
علما و اساتید، پژوهشگران و مبلغان، طلاب و دانشآموختگان فرهیخته و انقلابی حوزوی،
گروههای تبلیغی و جهادی
سلام علیکم بما صبرتم
مصائب و محنت این روزگان، بارِ دیگر چهرههای آشکار از میان ما برگرفت؛ قامت استوار قائد عظیمالشأن انقلاب اسلامی و مرجع فقید حضرت آیتالله العظمی امام سید علی خامنهای دامت برکاته، کنار کودکان معصوم مدرسه سلیمانآباد بیجار و جمعی از مردمان و زنان شریف این سرزمین و فرزندانشان در دالانِ میدانهای عزت، اکرام و…
خونِ مطهر شهیدان، همچون همیشه، ستونِ استوار انقلاب را آبیاری کرد و اینک، مهرِ خامنهای و عظمتِ حکیمانه خلف صالحاش، حضرت سیدعلی حسینی خامنهای حفظهالله است.
دلهای ما به نور این حضور، روشن و مطمئن است.
اینک، حوزههای علمیه کهنهنشدنیِ تاریخ این مرز و بوم، از هر قبل، رفیع الهی را به اهتزاز درخواهد آورد.
جمع مدیران، اساتید، محققان، مبلغان، پژوهشگران، طلاب و دانشآموختگان حوزوی در این جنگ ترکیبی دشمنان قسمخورده، که با براندازان و منافقان جَمَع آمدهاند، سنگر سنگر پیش رفتند و با مدد الهی، درونیترین جبهههای فرهنگی و اعتقادی را مستحکم کردند و وحدت و آرامشی آفریدند که قصورِ تاریخ و تهدیدِ آن را بیاثر و روبه زوال ساخت.
شکر الله مساعیکم…
اکنون، در امتداد این حماسه و تا پایان چهلم شهادت رهبر فقید و تا پایان جنگ و مبارزه و شکست استکبار و تا هر زمان که لازم باشد، در میدان و خط مقدم جبهه نبرد فرهنگی و در خدمت به دین و انقلاب و مردم حاضریم و فرمان میدان چنین است:
۱_ یکایک مدارس علمیه و موسسات و مراکز حوزوی؛ در لبیک به فرمان فرمانده کل قوا و هماهنگ با قرارگاه جنگ ترکیبی «بلاغ مبین» حوزههای علمیه، مأموریتهای جهادی و تبلیغی خود را بیش از پیش با رویکرد محلهمحوری و محوریت مساجد و فعال سازی همه ظرفیتهای مجموعههای حوزوی تداوم بخشید.
۲_ قرارگاههای تبلیغی شهرستانی را فعال کنید؛ پایگاههای بسیج مدارس علمیه را کمی و کیفی ارتقا دهید.
۳_ نهضت مواسات را برای رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه رونق و وسعت بخشید و خدمت خالصانه به خانوادههای شهدا، مجروحان و آسیبدیدگان را، در صدر اولویتها قرار دهید.
۴_ بینش انقلابی، روح مقاومت و تابآوری و مسئولیت اجتماعی را با برنامهریزی هوشمندانه افزایش دهید و زمینهساز حضور پرشکوه جوانان و نوجوانان و عموم اقشار مردم در پشتیبانی از نیروهای مسلح باشید.
ما در این میدان مبارزه، تا پایان جنگ، منسجم، سازمانیافته و هماهنگ، پیش خواهیم رفت.
و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم
علی رضا اعرافی
مدیر حوزه های علمیه و رئیس شورای سیاستگذاری قرارگاه جنگ ترکیبی بلاغ مبین حوزه های علمیه
خبرنگار: محمدحسین چاوشی
ارسال نظرات