۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۱۱۵۲

ششمین جشنواره فرهنگی و هنری مهدویت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد مهدویت قم، از برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی و هنری مهدویت در سه شهر قم،‌ تهران و مشهد،‌ همزمان با نیمه شعبان خبر داد.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ محمد عرب، رییس ستاد دهه مهدویت قم و مشاور عالی استاندار،‌ پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، با تبریک اعیاد شعبانیه از برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی و هنری مهدویت از اول مهرماه در سه شهر کشور خبر داد.

وی با تشریح برنامه های این جشنواره ابراز داشت:‌ این جشنواره روز جمعه اول مردادماه، با حضور حجت الاسلام موسی پور استاندار و مدیران استانی در سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم،‌ با برگزاری مراسم جشن 110 زوج جوان هیات و کانون خادم الرضا(ع) آغاز می شود.

عرب ادامه داد:‌ در دومین روز از برگزاری جشنواره مهدویت نیز آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی،‌ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم جشن خورشید هدایت که با موضوع مهدویت و نسل جوان در تیکه شاه خراسان قم برگزار می شود،‌ سخنرانی خواهد کرد.

وی برگزاری همایش بررسی نقش ایثار و شهادت در عصر انتظار را برنامه دیگر این جشنواره ذکر و تصریح کرد: در این همایش که در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی قم به ایراد سخن خواهد پرداخت.

رییس ستاد دهه مهدویت قم اضافه کرد: در چهارمین روز جشنواره مهدویت نیز همایش گسترش فرهنگ عفاف و حجاب با سخنرانی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا برگزار می شود.

وی پیاده روی بزرگ خانوادگی منتظران منجی را برنامه دیگر این جشنواره ذکر و تصریح کرد: در ششمین روز از دهه مهدویت نیز همایش یاوران و ویژگی های منتظران مهدی(عج) با سخنرانی صاحبنظران و اندیشمندان حوزه و دانشگاه در حسینیه هدایت تهران برگزار خواهد شد.

عرب همچنین از برگزاری همایش بررسی آسیب ها و تحریفات مهدویت با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در شهر مشهد مقدس خبر داد و گفت: همچنین در این شهر مذهبی با سخنرانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد، همایش بصیرت و فتنه های آخرالزمان برگزار خواهد شد.

رییس ستاد دهه مهدویت قم در پایان ابراز داشت: ششمین جشنواره فرهنگی مهدویت با ابتکار هیأت و کانون خادم الرضا(ع) قم و با مشارکت برخی از ارگان های و سازمان های دولتی و مردمی شهر مقدس قم از اول تا دهم مرداد برگزار خواهد شد. /924/پ202/س
ارسال نظرات