۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۸۱۲۴۳

برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی این مسجد در نیمه شعبان را تشریح کرد.
حجت الاسلام مرتضي وافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام مرتضی وافی، دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، به تشریح برنامه،‌ فعالیت ها و اقدامات فرهنگی مسجد مقدس جمکران همزمان با جشن های نیمه شعبان پرداخت.

وی با تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در سال جاری،‌ مبارزه با خرافه گرایی و تبیین صحیح فرهنگ مهدویت در جامعه است.

حجت الاسلام وافی، با بیان اینکه جشن های نیمه شعبان به طور رسمی، از روز دوشنبه،‌ چهارم تیرماه آغاز و تا هشتم نیز ادامه خواهد داشت تصریح کرد: جشن های نیمه شعبان، با حضور مراجع و علما،‌ صاحب نظران، اندیشمندان و خیل مشتاقان حضرت ولی عصر(عج)‌ درمسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

وی تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و فرهنگ سازی را از جمله رویکردهای مهم فعالیت های سال جاری دبیرخانه شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران ذکر کرد و گفت: راه اندازی مرکز آفرینش های هنری،‌ افتتاح کتابخانه عمومی و راه اندازی خانه فرهنگ دیجیتال،‌ از جمله اقداماتی است که همزمان با نیمه شعبان صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام وافی، برپایی نمایشگاه های فرهنگی در جوار مسجد مقدس جمکران،‌ برگزاری مراسم ادعیه شامل دعاهای ندبه،‌ توسل،‌ کمیل،‌ آل یاسین،‌ مناجات شعبانیه و مراسم احیا شب نیمه شعبان را از دیگر برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران برشمرد و ابراز داشت:‌ برنامه های تدارک دیده شده از صبح جمعه هفته جاری با قرائت دعای شریف ندبه که از رسانه ملی نیز پخش خواهد شد، آغاز می شود و تا جمعه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تجلیل از فعالان عرصه مهدویت،‌ سخنرانی مراجع و علما و شخصیت های برجسته کشوری را از دیگر برنامه های نیمه شعبان دانست و افزود:‌ شب نیمه شعبان آیت الله هاشمی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جمع زائران به ایراد سخن خواهند پرداخت و در روز نیمه شعبان نیز حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم در مسجدمقدس جمکران سخنرانی خواهند کرد.

حجت الاسلام وافی، برگزاری آیین شکرگذاری خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران، توزیع اقلام و بسته های فرهنگی و نقشه های راهنما و پوستر مسجد مقدس جمکران بین مشتاقان،‌ اجرای مراسم انس با قرآن،‌ تواشیح،‌ شعر خوانی،‌ سرود و مداحی را از دیگر برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در ایام نیمه شعبان ذکر کرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد مقدس جمکران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدابیر اندیشیده شده توسط مسؤولان و دستگاه های اجرایی استان به منظور خدمت رسانی مطلوب به مسافران و شیفتگان حضرت ولی عصر(عج) خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی و تعامل همه دستگاه های اجرایی،‌ بتوانیم خدمات مطلوبی را به ارادتمندان و زائران ارائه کنیم. /924/ پ202/ص


ارسال نظرات