۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۸۱۴۵۰
آیت الله خاتمی:

جریان فتنه دچار سکته سیاسی شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: سران فتنه بدانند که باید آرزوی بازگشت به حکومت را به گور ببرند.
2/ آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امروز در همایش بصیرت پاسداران سپاه عاشورا در سالن آمفی تئاتر سپاه استان در سخنانی اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 31 سال عمر پربرکت نظام اسلامی در تمام عرصه‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی، سازندگی، فناوری و غیره خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: اگر بصیرت همراه با معنویت سپاه نبود الان معلوم نبود که ایران اسلامی در رویارویی با فتنه ها و توطئه های طراحی شده از طرف استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل به چه سرنوشتی دچار می شد.

عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری، عملکرد و منش سپاه را منبعث از بینش، دیدگاه و انگیزه الهی و انقلابی دانست و به تشریح عناصر معنوی و شاخصه های بارز سپاه پرداخت و خاطر نشان کرد: جهان بینی الهی و عقیده حق، پاسداری از دستاوردها، آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، ولایتمداری، حضور به موقع در صحنه، بصیرت، روحیه بسیجی و همراهی خانواده با فرهنگ سپاه از صفات بارز یکایک پاسداران و بسیجیان سلحشور است.

وی خاطر نشان کرد: در پرتو همین صفات و شاخص ها بود که امام راحل‌(ره) فرمودند‌«اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان این‌که مباحث بصیرتی بایستی با هدف جلوگیری از ریزش‌ها و زمینه‌سازی برای رویش در برنامه‌های سپاه تداوم داشته باشد، تصریح کرد: بایستی لحظه به لحظه دید‌‌بانان بیدار انقلاب اسلامی، موانع و تحرکات دشمنان انقلاب اسلامی را رصد کنند و توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند وگرنه فتنه ها تکرار شدنی است.

وی ادامه داد: بایستی مسلح به سلاح بصیرت باشیم، چرا که هر چند جریان فتنه دچار سکته سیاسی شده است و هر آن احتمال دارد مانند آتش زیر خاکستر دوباره شعله ور شود، اما آنها آرزوی بازگشت دوباره به حکومت را به گور خواهند برد و ستاره بخت آنها رو به افول نهاده و کور شده ولی بر ما است که از حیله و مکر دشمنان غفلت نورزیم.

آیت الله خاتمی در ادامه ولایت‌مداری را مبنای سپاه و روحانیت در حمایت ناصحانه از مسؤولان نظام اسلامی دانست و افزود: حمایت ناصحانه یعنی تجلیل و تقدیر از نقاط قوت دولت و انتقاد سازنده و مشفقانه از نقاط ضعف آن و ما باید از سختکوشی و مواضع مقتدرانه دولت در قبال زورگویان جهانی تقدیر به عمل آوریم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با بیان این‌که ولایتمداری یعنی همگام بودن با ولایت تأکید کرد: جلو افتادن از ولایت سبب گمراهی و عقب‌ماندن از ولایت عامل هلاکت است، شکل‌گیری سپاه با ولایتمداری بوده است و تداوم آن نیز با ولایتمداری است.

وی افزود: خط رهبری خط آرامش، روشنگری، نقد سازنده و تقویت قوای سه گانه است و کسانی که خلاف مشی رهبری حرکت می کنند قهراً بدانند که در خط رهبری نبوده، نیستند و نخواهند بود./935/پ202/ص

ارسال نظرات