۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۸۱۴۷۴

چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان روز گذشته در این شهر برگزار شد.
چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان روز گذشته در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای جشنواره حجت الاسلام محمد قطبی معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، توسعه فعالیت‌های هنری را ضامن پایداری و انتقال مفاهیم عالی انسانی و اسلامی دانست و اظهار داشت: محور اصلی به استخدام گرفتن هنر در حوزه های علمیه باید تبلیغ دین و نشر معارف اسلامی باشد.

حجت الاسلام محمد‌رضا زائری سخنران دوم این همایش نیز با تأکید بر این‌که هنر صرف در حوزه‌های علمیه هیچ جایگاهی ندارد، خاطر‌نشان کرد: هنر در صورتی برای حوزه های علمیه و عرصه های دینی مفید خواهد بود که بتواند طلبه و روحانی را نسبت به جایگاه تولیدات هنری در رشد و روزآمدی واقف سازد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ضرورت پرداختن طلاب و روحانیون به عرصه های مختلف هنری در انتقال فرهنگ و معارف اسلامی، گفت: این جشنواره امسال محوریت الگو‌ها و روش‌های نشر معارف دینی به عنوان هدف اصلی خود مطرح ساخت.

وی ادامه داد: فراخوان آثار هنری این جشنواره از تابستان سال گذشته در رشته های هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، اجرای برنامه، ادبیات و طرح واره‌ها‌ اعلام شد و پس از جمع آوری آثار، داوری آن با کمک کارشناسان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان و هیات داوران مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی قم با الگوی غربالگری فرایندی سه مرحله ای توسط سه داوری امتیاز دهی شد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این‌که در این جشنواره 227 نفر با ارائه 392 اثر شرکت داشته اند، عنوان داشت: از این میان بیشترین آثار دریافتی به حوزه های شعر و داستان اختصاص داشته که به ترتیب 87 اثر و 50 اثر را به خود اختصاص داد.

وی رتبه های بعدی را به آثار مقاله ها و پژوهش های هنری، نقاشی، طراحی، خوشنویسی و هنرهای تجسمی و نمایشی عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره در سال آینده به گونه‌ای برنامه ریزی خواهد شد که بر اساس ثقل فعالیت های هنری همچون شعر و داستان که بیشترین آثار را به خود اختصاص داده‌اند، در اولیت قرار گیرد.

دبیر چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: در این جشنواره از هشت نفر به عنوان رتبه اول، پنج نفر رتبه دوم، پنج نفر رتبه سوم و 21 نفر درخور تقدیر، تجلیل می‌شود.

گفتنی است، سومین و آخرین برنامه های این جشنواره اهدای جایز به نفرات برتر جشنواره بود، همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از ‌آثار شرکت کنندگان در جشنواره برگزار شد. /965/پ201/س
ارسال نظرات