۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۸۱۴۷۸
امام جمعه مشهد:

راهکارهای عملی فلسفه حجاب تببین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: تببین راهکار‌ها و فلسفه حجاب از اصول فرهنگ‌سازی حجاب است و برای ایجاد انگیزه باید به این مسائل پرداخته شود.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین همایش حجاب وعفاف با هدف تجلیل از فعالان و مروجان فرهنگی، با حضور آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، روز گذشته در تالار نور مشهد برگزار شد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که در عرصه ترویج حجاب و عفاف باید خط اصیلی برای فعالیت فرهنگی تبیین شود، گفت: توسعه عفاف و حجاب نیازمند حرکت ریشه ای و عظیم فرهنگی است و باید برای توسعه کار های فرهنگی راهکار مناسبی در عرصه های تبلیغ ارائه شود.

امام جمعه مشهد مهم ترین فعالیت های پیرامون حجاب را فرهنگ سازی عنوان کرد و اظهار داشت: در ترویج حجاب باید به اصول حجاب یعنی مصونیت، شخصیت و عزت پرداخته شود اما تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه ها صورت نگرفته است.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که حجاب جریانی فطری برای زن است، اذعان داشت: افراد با حجاب در خوب بودن حجاب و بد بودن بدحجابی شکی ندارند؛ ولی باید این مساله تبیین شود که بانوان نسبت به مردها در جامعه آسیب پذیری بیشتری دارند؛ بنابراین باید بیشتر در برخورد با نامحرم مواظبت کنند.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: متأسفانه در جامعه این گونه جا افتاده است که اگر خانمی در ارتباط با نامحرم بر اساس عقاید اسلامی و حفظ حریم رفتار می کند، به او تهمت بی‌ادبی می زنند و خانمی که در هنگام برخورد با مردها به راحتی سخن می گوید و از اختلاط در محیط های مردانه هراسی ندارد، به عنوان فردی با ادب و با شخصیت معرفی می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که تذکرات لسانی و امر به معروف مؤثر است، اما ایجاد انگیزه در حجاب و پوشش نمی‌کند، تصریح کرد: مسؤولان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنند که باورمندی و انگیزه حجاب در بانوان نهادینه شود.

وی یادآور شد: تا قبل از نزول آیه حجاب زن‌های مسلمان بد‌حجاب نبودند؛ اما به صورت کامل هم حجاب نداشته اند ولی با این وجود خداوند متعال وعده آمرزش به آنها داده است./968/پ202/س
ارسال نظرات