۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۸۱۵۱۶
حجت‌الاسلام ذوعلم خبر داد:

سازمان مدارس وابسته به حوزه های علمیه تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، از تأسیس مدارس اسلامی وابسته به حوزه‌های علمیه،‌ با هدف تربیت نیروهای متعهد و متخصص در آینده‌ نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام علي ذوعلم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، ظهر پنج شنبه،‌ در چهارمین هم‌اندیشی دبیران کمیته‌های ستادی مراکز حوزوی و آموزش و پرورش که به میزبانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در مجتمع فرهنگیان قم برگزار شد، گزارشی از برنامه های این ستاد ارائه کرد و و توسعه و گسترش همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش را ضروری خواند.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی حوزه‌های علمیه خواهران،‌ بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب از این ظرفیت‌های بالفعل استفاده کامل صورت گیرد.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با اشاره به دستاوردهای مهم همکاری های دوجانبه حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد: تعاملاتی باید با حوزه‌های علمیه و دیگر مراکز صورت گیرد تا فعالیت‌ها به صورت کارشناسی شده و با رعایت دقیق قوانین انجام شود.

وی از برگزاری جلسه هم‌اندیشی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در استان‌ها خبر داد و افزود: جلسه هم‌اندیشی ستاد مراکز حوزوی و آموزش و پرورش استان‌ها نیز اواسط مرداد ماه سال جاری در شهرهای تهران و قم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ذوعلم، در ادامه از تأسیس سازمان مدارس اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: این سازمان با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و همچنین تربیت و آموزش نیروهای نخبه و متعهد در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد.

وی با اشاره به فوائد تاسیس مدارس اسلامی وابسته به حوزه های علمیه در کشور خاطرنشان کرد: تاسیس این مدارس، افزون بر تبعات سودمند و مناسب آن،‌ باعث می شود که نیروهایی برای آینده کشور و نظام تربیت شوند و در این راستا باید بسترهای مناسبی فراهم شود تا برنامه‌ها را با موفقیت اجرا کنیم.

حجت الاسلام ذوعلم، اجرای این طرح را دربردارنده مزایای فراوان برای نظام آموزش و پرورش و حوزه های علمیه دانست و تأکید کرد: ما باید این برنامه‌ها را از مقاطع ابتدایی آغاز کنیم تا نتایج و اقدامات آن بازدهی بیشتری داشته باشد و تربیت یافتگان با مبانی اسلامی به طور کامل آشنا شوند و حوزه های علمیه نیز بتواند از خروجی‌های این مدارس استفاده بهینه را داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، با تشریح دیگر ابعاد این موضوع تصریح کرد: برنامه‌ها و اقدامات آموزشی مدارس اسلامی،‌ متناسب با نیازهای زمان و اقتضائات مکانی طراحی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح بصیرت فرهنگیان در استان های مختلف کشور ابراز داشت: اجرای طرح بصیرت فرهنگیان از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری ستاد همکاری ها است و در این طرح حدود سیصد هزار نفر از فرهنگیان کشور مشارکت می کنند./924/پ202/س
ارسال نظرات