۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۸۱۶۷۴
آیت الله شبستری:

تعمیق ارزش‌های دینی در رسانه ملی نادیده گرفته نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تاکید کرد: رسانه ملی باید مرکزی برای نشر معارف دینی و اهل بیت(ع) باشد و انحراف از مسیر مورد تأکید رهبری غیرقابل قبول است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم بهره‌برداری از 120 فرستنده تلویزیونی و اف ام و استودیوهای تولید و پخش رادیو ـ تلویزیونی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با مدیران صدا و سیما اظهار داشت: تأکید حضرت آیت الله خامنه ای بر تعمیق ارزش های دینی از طریق رسانه نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان اینکه رسانه رادیویی و تلویزیونی فرصتی مغتنم برای ترویج مبانی ارزشمند اسلامی است، خاطر نشان کرد: رسانه ملی باید مرکزی برای نشر معارف دینی و اهل بیت باشد و انحراف از مسیر مورد تأکید رهبری غیرقابل قبول است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که صدا و سیما نقش بسیار مهمی در ارتقای بینش و بلوغ فکری عموم بر عهده دارد، تصریح کرد: صدا و سیما از دیدگاه امام راحل، دانشگاه بزرگ عمومی کشور است و نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد.

آیت الله شبستری با تأکید بر توجه بیش از پیش رسانه ملی به مسائل اخلاقی و عقیدتی گفت: صدا و سیما رد جامعه اسلامی و شیعی باید مروج ارزش های مهدوی و قرآنی باشد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت حجت(عج) اظهار داشت: ظهور بقیت الله سبب رشد و کمال عقلی بشریت می شود و این نکته نشانگر آن است که ظهور در شرایطی رخ خواهد داد که بشریت در سطح بالایی از رشد فکری قرار گیرند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران که در احادیث به وقوع انقلاب بزرگ در مشرق زمین تعبیر شده است، زمینه ساز ظهور آن حضرت است.

همچنین نجفی، رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در سخناین با تشریح اهداف استکبار جهانی از گسترش رسانه‌های جمعی اظهار داشت: ضربه به ارزش‌های دینی و تخریب باورهای عقیدتی مردم مهم‌ترین هدف دشمنان است.

وی با تأکید بر ارتقای کیفی برنامه‌های رسانه ملی گفت: برای رسیدن به حد مطلوب در صدا و سیما و تولید برنامه‌های غنی، نیازمند سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در این راستا هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات