۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۸۱۶۹۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد پیگیر جدی در عرصه حجاب و عفاف است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح حجاب و عفاف به عنوان بحثی اصلی در وزارتخانه مطرح شده است و به صورت جدی دنبال می شود.
حسيني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در مشهد با بیان این که دولت رویکردی فرهنگی را دنبال می کند، اشاره کرد: امسال نسبت به سال های گذشته به عرصه فرهنگ اعتبار بیشتری تعلق گرفته است و آثار این افزایش اعتبار به زودی در جامعه نمایان می شود.

حسینی با بیان این که در شورای فرهنگ عمومی استان ها پیرامون حجاب و عفاف بحث های متفاوت وتأثیر گذاری صورت گرفته است ، تصریح کرد: از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی 21 وظیفه برای بهبود وضعیت حجاب وعفاف کشور مشخص شده است.

وی افزود: طرح حجاب و عفاف به عنوان بحثی اصلی در وزارتخانه مطرح شده است و به صورت جدی دنبال می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سینما وتئاتر کشور شرایط مطلوب و مساعدی ندارد و برخی اوقات اخباری نادرستی که صحت ندارند نسبت به وضعیت سینما و تئاتر در کشور مطرح می شود.

وی همچنین با بیان این که در نمایشگاه کتاب امسال، کتاب‌هایی که از نظر محتوایی مغایر با معارف دینی بوده اند، جمع آوری شده است، بیان داشت: در سال شصت هزار عنوان کتاب در سال منتشر می‌‌شود و بنا است گروهی پنج نفره از سوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نظارت بر کتاب‌ها معرفی شوند.

این مسؤول فرهنگی با بیان این که اداره ارشاد طرح‌هایی از قبیل طرح چهره به چهره، تلاوت قرآن، بحث تفسیر قرآن را در مساجد دنبال می‌کند، افزود: در همه مساجد کشور هر روز نشست‌هایی برای پرداختن و بحث نسبت به مسائل دینی برگزار شده و یک صفحه از قرآن قرائت و تفسیر می شود‌.

حسینی از اقدامات وزارت ارشاد اسلامی ارسال پنج هزار جلد تفسیر نمونه به ائمه جماعات کل کشور را بیان کرد، وگفت: منظومه ای از فعالیت های قرآنی در کشور، در 22 رشته از قبیل شعر، داستان، ابتهال، کتاب، صوت و ... در حال شکل گیری است.

وی در ادامه اشاره کرد: در ماه آینده بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات قرآنی(تفسیر، کتاب، نرم‌افزار و ...) در مصلای تهران به مدت یک ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که اداره ارشاد اسلامی در مباحث دینی نیازمند تغذیه فکری است، اشاره کرد: طرح رسانه‌های دیجیتال و ایجاد پایگاه هایی در سرار کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

حسینی خاطر‌نشان کرد: طرح شبکه فرهنگ ملی جمهوری اسلامی، از جمله اقداماتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال راه اندازی آن است و به زودی از پانصد خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور بهره برداری خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح جشن های مهدوی با محوریت قم از سال آینده با قدرت بیشتری دنبال خواهد شد؛ و تمام مؤسسات فرهنگی مهدویت در سطح کشور به صورت متمرکز با قم ارتباط پیدا خواهند کرد./968/پ202/س
ارسال نظرات