۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۸۱۷۹۱
معاون پژوهش دانشگاه عالی دفاع ملی:

تمام کارگزاران عمل خود را با اهداف سند چشم‌انداز انطباق دهند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه عالی دفاع ملی از تمامی کارگزاران جمهوری اسلایم ایران خواست تا عمل خود را با اهداف سند انطباق دهند.
ششمين همايش دکترين مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین عصاریان‌نژاد، معاون پژوهش دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم اختتامیه ششمین همایش دکترین مهدویت که عصر 3 مردادماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، گزارشی از کمیسیون راهبردهای فرهنگی دولت زمینه‌ساز ارائه کرد.

وی افزود: فرصت ارزشمندی در نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آمده که عاشقان ولایت و طریق انتظار، راهبرهای اساسی و کلیدی را برای پیشبرد منجی‌یاوری و موعودگرایی در عرصه جهان امروز به تصویر و ترسیم ‌کشند.

عصاریان‌نژاد با اشاره به ششمین همایش دکترین مهدویت آن را فرصت مناسبی برای تدوین و مدل‌سازی راهبردهای فرهنگی دولت زمینه‌ساز ظهور دانست و اظهار داشت: پس از گذشت بیش از سی سال از حیات پر برکت نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران، بارقه‌های پر ارزشی از خدمت‌گذاری، توسعه و پیشرفت یک نظام دینی در عرصه جهانی امروز تجلی‌گاه چشمان منتظران و مهدی‌یاوران است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار به خدمت، شوق به خدمت و به کارگیری تمامی توانایی‌ها، تلاش‌ها، امیدها، تحرک‌ها و با عمل انقلابی، بستری فراتر از آنچه به انجام رسیده و بر ما تکلیف شده عمل کنیم.

معاون پژوهش دانشگاه عالی دفاع ملی ابراز داشت: تمام لایه‌های اندیشمندی متعهد، فضلا و دانشمندان دانشگاهی طی دو روز گذشته سعی و تلاش خود را به کار بستند تا در قالب مدل‌ها و الگوهای اسلامی و ارزشی راهبردهایی منطقی، عقلایی، جامع، کلان‌نگر، آینده‌مدار و تحول‌ساز را به جامعه امروز جمهوری اسلامی ایران و کارگزاران خدوم آن تقدیم کنند.

وی با بیان این‌که همایش دکترین مهدویت ناب‌ترین الگوهای تدوین راهبردی را در کشور در اختیار نهضت مهدی‌یاوران قرار می‌دهد، گفت: کارگزارانی که میل به خدمت و عمل انقلابی را دارند امروز نرم‌افزار حرکتی پرتلاش، پرتوسعه و تعالی‌ساز در اختیار دارند.

عصاریان‌نژاد با ارائه گزارشی از کمیسیون راهبردهای فرهنگی دولت زمینه‌ساز در قالب بهره‌گیری از مطالعه گروهی دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: طی این دو روز 22 راهبرد ملی به عرصه رسید.

وی ادامه داد: آنچه در این راهبرد دنبال شد صحت، کفایت، قوت و اعتبار و پایایی سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران تا 1404 به عنوان اولین و اساسی‌ترین گام به سمت جامعه منتظر بود.

استادیار دانشگاه عالی دفاع ملی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران شعله گرمی و چراغ شفافی برای تمامی خدمتگزارانی دانست که راه انتظار را می‌پیمایند و گفت: این سند با بررسی تام در تمام اسناد جمهوری اسلامی به عنوان سند چشم‌انداز اعتبار گرفته و الگویی برای حرکت در جمهوری اسلامی است.

وی خواستار نشان دادن سند چشم‌انداز پس از سرود مقدس جمهوری اسلامی در تمامی همایش‌ها شد و گفت: تمام کارگزاران عمل خود را با اهداف سند انتطباق دهند.

عصاریان‌نژاد خاطرنشان کرد: سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران به دنبال افراد، شهروندان و ایرانیانی مؤمن، انقلابی، ایثارگر، متعهد، منضبط با وجدان کاری و متخلق و مسؤولیت‌پذیر و مفتخر به هویت است و باید گام اول را در حرکت به سمت جامعه منتظر برنامه‌ریزی برای تحقق این اهداف بدانیم.

وی یادآور شد: هرچند در جمهوری اسلامی آرمان‌های متعالی، سیاست‌های کلیدی، اهداف مشخص، همواره تنظیم و در معرض قرار داده می‌شود اما در اجرای سند چشم‌انداز باید توجه بیشتری داشت./920/پ202/ص
ارسال نظرات