۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۸۱۸۱۳
بخش نخست/ لاریجانی:

دنیای غرب تعریف گستاخانه‌ای از انسان دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در همایش ظهور آفتاب گفت: یکی از مشکلات دنیای غرب در شناخت انسان‌ است، انسانی که غرب می پذیرد انسان گستاخ است.
دنیای غرب تعریف گستاخانه‌ای از انسان دارد دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلاميبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش ظهور آفتاب که در چالوس برگزار شد، گفت: اگر می خواهیم خدا‌شناس باشیم باید راه خودشناسی را پیمود یکی از مشکلاتی که دنیای غرب دارد این است که از انسان‌ شناخت کاملی ندارد.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات دنیای غرب در شناخت انسان‌ است انسانی که غرب می پذیرد انسان گستاخ است؛ اما در تفکر اسلامی انسان موجودی است که استعدادهای مختلفی دارد.

لاریجانی تصریح کرد: ما با توسل به ائمه اطهار(ع) می توانیم به فیض الهی متصل شویم؛ از این رو نباید خود را جدای از ائمه بدانیم.

وی با اشاره به مقوله انتظار اظهار داشت: انتظار همیشه یک رکن بوده و در شب های قدر نیز ما از صاحب الزمان(عج) رزق و روزی می‌خواهیم‌ و این به معنای وساطت ایشان بین ما و خداوند است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت امام زمان دولت حق است که دارای خصوصیاتی از جمله عدالت اجتماعی است و مساوات در آن در اولویت قرار دارد، مردم با کرامت در آن زندگی می‌کنند و زمین پر از عدل و داد می‌شود‌، در دولت مهدوی قاطعیت و سازش ناپذیری با دشمنان وجود دارد و اگر کسی خود را با شرایط جامعه سازگار نسازد نمی‌تواند در آن جامعه حضور داشته باشد.

وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی و آمریکا همواره دشمنان ایران بوده‌اند و دائم به دنبال ماجراجویی و سنگ اندازی علیه ملت ایران هستند، اضافه کرد: ما دیدیم اوباما حرف‌هایی که نسبت به ایران می‌زد و ادعای دوستی می‌کرد در عمل بر خلاف صحبت‌های خود عمل کرده؛ بنابر این ‌دولت اوباما را یک دولت دروغگو می‌دانیم.

لاریجانی ادامه داد: جدیدا رژیم صهیونیستی در بیت المقدس طرح جامعی تهیه کرده و به‌وسیله آن در نظر دارد تمام خانه‌ها را ویران کند و به اهداف خود برسد.

وی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشتیم که آمریکا و هر کشوری اگر بخواهد در مقابل ایران‌، هواپیمایی را در کشور خود بازرسی داشته باشد دولت نیز باید به مانند آن مقابله به مثل کند.

لاریجانی همچنین ابراز داشت: اگر آمریکا فکر می‌کند لبنان اسباب‌بازی است، اشتباه می کند و ممکن است همین اسباب بازی روزی دستش را قطع کند.

وی با اشاره به این‌که حزب الله لبنان با تفکر اسلامی زندگی می‌کند و با همین تفکر در مقابل دشمنان می ایستد، خاطر‌نشان کرد: حزب الله لبنان‌ نمی گذارد‌ کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل غاصب اهداف خود را در آنجا پیاده کنند.

لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت: امیدوارم در تبیین اندیشه‌های امام زمان برگزاری چنین همایش هایی تداوم داشته باشد./950/پ201/س
ارسال نظرات