۰۶ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۱۸۶۸۴

نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد

نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
نیروی دریایی سپاه در پاسخ به تجاوز آمریکا، نقاط استقرار ارتش تروریستی این کشور در منطقه را مورد اصابت قرار داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: «به‌دنبال نقض آتش‌بس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمان‌شکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به‌بهانه‌های ممانعت از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز به حمله هوایی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد.

بر اساس بند 5 تفاهم‌نامه اسلام‌آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من‌بعد چنین خواهد بود، در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود.»

سنتکام به صورت رسمی حمله به اهدافی در ایران را تایید کرد

بر اساس این گزارش، سازمان تروریستی سنتکام اعلام کرد که امروز مواضع ذخیره‌سازی موشک و پهپاد و همچنین تاسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حملات خود قرار داده است.

طبق ادعای این سازمان، این اقدام در تلافی حمله پهپادی روز ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور انجام شد؛ کشتی‌ای که در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان بود.

سنتکام مدعی شده این حمله نقض آشکار توافق آتش‌بس و تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی بین‌المللی بوده است.

ارسال نظرات