۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۸۱۹۳۴
رئیس هیئت حج عراق:

آمریکا در صدد تضعیف قدرت شیعیان در عراق است

خبرگزاری رسا ـ رئیس هیئت حج عراق از نقشه های آمریکا، غرب و کشورهای عربی برای تضعیف قدرت شیعیان در عراق و به قدرت رساندن لیبرالها خبر داد.
شيخ مولي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ تقی المولی رئیس هیئت حج و عضو ائتلاف ملی عراق در مراسم بزرگداشت سی امین سالگرد شهادت حضرت آیت الله شیهد محمد باقر صدر که به همت طلاب و دانشجویان عراقی در تهران برگزار شد، از نقشه آمریکا و غرب برای تضعیف قدرت شیعیان در عراق خبر داد و گفت: آمریکا، غرب و برخی کشورهای عربی به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا قدرت را از شیعیان بگیرند و بدینوسیله تشیع و در نتیجه اسلام را تضعیف کنند.

وی افزود: کشورهای عربی با حمایت آمریکا چنین تلقی می کنند که اسلامگرایان توان اداره کشور را ندارند و درصدد هستند کمونیستها و لیبرالها را به ریاست کشور برسانند.

حجت الاسلام المولی با اشاره به ادامه مذاکرات جهت تشکیل دولت تصریح کرد: مذاکرات جهت تشکیل فراکسیون بزرگ پارلمان توسط ائتلاف ملی، ائتلاف دولت قانون و ائتلاف کردستان همچنان ادامه دارد و اگر مذاکرات این سه گروه به نتیجه برسد دولت تشکیل می شود، ولی این نکته را هم باید مدنظر داشت که همپیمانی ملی و ائتلاف کردستان هیچ فراکسیونی را کنار نخواهند گذاشت و همه فراکسیونها در حکومت جدید نقش خواهند داشت.

رئیس هیئت حج عراق از صدام به عنوان بنیانگذار فتنه های مذهبی یاد کرد و اظهار داشت: پیروان همه مذاهب و فرقه های مختلف از هزاران سال پیش به زندگی مسالمت آمیز خود در عراق ادامه دادند تا اینکه صدام جنایتکار، بذر فتنه و نفاق را میان شهروندان کاشت و بدینوسیله توانست به مدت 35 سال بر کشور حکومت کند و حتی گریه بر امام حسین(ع) را ممنوع کرده بود لیکن هم اکنون شاهد پیاده روی میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) به سمت کربلا هستیم.

وی از تلاشهای شهید محمدباقر صدر و شهید محمدباقر حکیم در مبارزه با نظام دیکتاتوری تقدیر کرد و گفت: این دو شهید بزرگوار در داخل و خارج از کشور تلاش کردند تا نظام صدام و جنایتهای حزب بعث را به جهانیان نشان دهند و نقش پررنگی در پایداری ملت عراق در برابر جنایت و مصایب حزب بعث ایفا کنند.

شیخ تقی المولی تاکید کرد: نظام بعث برای جلوگیری از مبارزات شهید صدر اقدام به اعطای امتیازات ویژه مادی و معنوی به این شهید کردند ولی ایشان از پذیرش این امتیازات پرهیز کرد و شهادتی که همواره آرزوی آن را داشت انتخاب کرد./980/الف

ارسال نظرات