۰۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۸۱۹۴۵

نبود مکان مناسب سبب بروز مشکلات در روند علمی حوزه‌ علمیه خواهران بناب

خبرگزاری رسا ـ نبود مکان مناسب برای فعالیت‌های آموزشی، روند تحصیلی طلاب حوزه علمیه خواهران بناب را با مشکل روبه‌رو کرده است،
خواهران طلبه
مهین اسدپور، مدیر حوزه علمیه خواهران بناب، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هنوز پس از گذشت سال‌ها، مشکل ساختمان حوزه علمیه خواهران بناب مرتفع نشده است.

وی خاطر‌نشان کرد: با احداث حوزه علمیه بزرگ حضرت ولی عصر(عج) در حاشیه شهر بناب، این مرکز علوم دینی به مکان جدید انتقال یافت و محل قبلی حوزه برادران به حوزه علمیه خواهران بناب اختصاص یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون مکان حوزه علمیه خواهران بناب در طبقه فوقانی مصلای امام خمینی(ره) این شهر قرار دارد که برگزاری نمازهای جماعت، نماز جمعه، ویژه برنامه های مذهبی مختلف و تجمعات مناسبتی در مصلای بناب سبب شده ‌روند آموزشی و علمی طلاب با کندی روبه‌رو شود.

اسدپور خاطر‌نشان کرد: این مرکز علوم اسلامی ‌با فعالیت‌ سیزده ساله ‌خود 207 فارغ‌التحصیل در سطح دو را به جامعه علمی و دینی تحویل داده؛ اما نبود مکان استاندارد برای فعالیت‌های آموزشی ‌این حوزه، روند تحصیلی طلاب را با مشکلات روبه‌رو کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بناب تصریح کرد: البته تولیت حوزه‌های علمیه بناب در خصوص رفع این مشکل، اقدامات زیادی از جمله پی‌گیری برای خرید زمین برای حوزه خواهران را انجام داده که متأسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با ابزار امیدواری نسبت به حل مشکل مکان آموزشی حوزه علمیه خواهران بناب تصریح کرد: بناب به عنوان شهر حوزوی در استان آذربایجان شرقی مطرح است، نبود مکانی مناسب برای فعالیت های آموزشی طلاب خواهر این شهر در شان نام بناب نیست.

گفتنی است، حوزه علمیه خواهران بناب از سال 76 فعالیت خود را شروع کرده و هم اکنون بیش از 160‌ طلبه خواهر از شهرهای مختلف استان مشغول به تحصیل علوم و معارف دینی در این مرکز هستند./935/پ203/س

ارسال نظرات