۰۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۸۲۰۷۰
امام جمعه اندیمشک:

عزت انسان در گرو بهره گیری از فضایل اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک گفت: بهره گیری از امامان معصوم(ع) سبب عزت انسان و زمینه ای برای خداشناسی واقعی است.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، شب گذشته در جمع پرسنل سپاه پاسداران ناحیه اندیمشک اظهار داشت: اتصال به ائمه اطهار(ع) زمینه خداشناسی واقعی را فراهم می کند.

امام جمعه اندیمشک داشتن برنامه برای اتصال به حضرت ولی عصر(عج) را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: بزرگانی همچون حضرت آیت الله بهجت(ره) نیز این چنین بوده اند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با بیان این که تمامی کسانی که در طول تاریخ به توحید رسیده اند دارای توسل به اهل بیت(ع)‌ بوده و این مهم را در نیت و عمل رعایت می کردند، تصریح کرد: حذف وابستگی‌های مادی به عنوان یکی از اصول مهم در این راه است.

وی با اشاره به این که وقتی انسان مؤمن به اهل بیت(ع) متوسل می شود، زمینه‌ساز انتقال صفت‌هایی از آنان به وجود خود می‌شود، افزود: اگر می بینید که شخصیت امام راحل شباهت‌های فراوانی به امامان معصوم داشت به سبب توسل بسیار او به آنان و اتکا به قرآن کریم بود.

حجت الاسلام خدامی در پایان بر ضرورت توجه به صفات امامان معصوم و بهره‌گیری عملی و الگوبرداری از فضایل آنان تأکید کرد و با بیان این که یکی از این فضایل، برخورد صحیح با مردم بوده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بیان داشت: باید به گونه‌ای با دیگران برخورد کنیم که چنانچه روزی در میان آنان نبودیم از ما به نیکی یاد کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات