۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۸۲۰۸۸
حسینی:

مربیان طرح چهره به چهره عامل به گفته هایشان باشند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مربیان باید با عمل و رفتار مناسب خود در اذهان و قلوب جوانانی که در این طرح آموزش می بینند، تاثیر مثبت بگذارند.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه گردهمایی روحانیان و مربیان طرح چهره به چهره هفده استان کشور در اردبیل اظهار داشت: آشنایی با ادبیات نسل جوان و عمل به گفته ها بایستی مورد مربیان طرح چهره به چهره قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که مربیان طرح چهره به چهره با دل جوانان سر و کار دارند باید با عمل و رفتار مناسب خود در اذهان و قلوب جوانانی که در این طرح آموزش می بینند، تاثیر مثبت بگذارند.

حسینی با تاکید بر تهذیب نفس مربیان قرآنی و چهره به چهره گفت: اگر شاگردان رفتار مناسبی را از استاد و مربی خود ببینند آن رفتار برای همیشه در ذهنشان ماندگار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان در این طرح اظهار داشت: این طرح به لحاظ آن که در آن افراد متناسب با علایق و سلایق خودشان پاسخ ابهامات و سوال های خودشان را دریافت می کنند، بسیار مناسب و مؤثر است.

وی همچنین خواستار تبادل نطر و انتقال تجربیات مربیان و روحانیان طرح چهره به چهره کشور شد و ادامه داد: متولیان اجرای این طرح بایستی این تبادل نظر را جمع آوری و به شکل مکتوب در اختیار همگان قرار دهند.

همچنین علی محمد عظیمی، دبیر کمیته حمایت از مؤسسه های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مخاطبان طرح چهره به چهره نوجوانان و جوانان یازده تا هجده ساله هستند و هر هفته یک بار نشست هایی در نقاط زیر پوشش این طرح برگزار می شوند.

وی تشریح کرد: تفاوت این طرح با سایر طرح ها در این است که نتایج آن به شکل بطئی حاصل می شوند و احتیاج به صبر و حوصله فراوان برای مربیبان دارد.

عظیمی در ادامه تعداد مربیان طرح چهره به چهره در کشور را نهصد نفر دانست و اظهار داشت: شرکت کنندگان در ایندوره آموزشی با موضوعاتی از قبیل فتنه و بصیرت در تاریخ اسلام و انقلاب، وهابیت، آسیب ها و فتنه ها، سیر تربیتی امام و شهیدان و آشنایی با شیوه های نقد فیلم و سیاست های هالیوود آشنا می شوند./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات