۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۸۲۰۹۶
لاریجانی در آمل؛

حمایت ایران از حزب‌الله لبنان برای ما افتخار است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید براین‌که اگر قرار باشد کشوری به فلسطین زوربگوید، جمهوری اسلامی ایران جلوی آنها می ایستد، تأکید کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب الله لبنان افتخاری برای ما است و اگر هم کسی قصد حمله به این نیروی جهادی را داشته باشد به طور حتم حزب الله جلوی آنها خواهد ایستاد.
علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا هاشم آملی که در روستای لوط بخش لاریجان آمل برگزار شد، با اشاره به مسائل مختلف جهان امروز، گفت: مشکلات و مسائلی که امروز در دنیا ما شاهد آن هستیم، نشان دهنده آن است مدیریت جهانی در اختیار انسان های ناآگاه قرار دارد و جنگ غزه، عراق، افغانستان و جنگ 33 روزه لبنان نمونه هایی از این ادعاست.

وی با بیان این‌که آمریکا با این عملکرد خود نشان داد که تنها به دنال تأمین منافع رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم آمریکا دارند تاوان فرو مایگانی که سکان کشورشان دست آنها است را پس می دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که امروز بسیاری از کشورهای غربی و در رأس همه آنها آمریکا در هر بخشی می خواهند چوب لای چرخ ملت ایران بگذارند، تصریح کرد: درچنین شرایطی همه ما باید هوشیار باشیم و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

لاریجانی با بیان این‌که برخی سخنان آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران با عملکرد آنها بسیار تناقض دارد، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها از یک طرف می گویند ما با ایران کاری نداریم و پیشنهاد مذاکره می دهند و از سوی دیگر تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی تشدید می کنند.

وی با بیان این‌که مقامات آمریکایی باید از دروغ گفتن دست بردارند و حقیقت را بازگو کنند، بیان داشت: ملت ایران بیش از سی سال است که تحریم ها را تحمل کرده و این تحریم ها هیچ تأثیری در اداره ملت ایران نخواهد داشت.

لاریجانی با تأکید براین که دیگر دوره زورگویی آمریکا به سرآمده است، خاطرنشان کرد: دنیا تغییر کرده و دیگر زمان آن نیست که آمریکایی ها در رأس هرم بنشینند و دستور صادر کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به زورگویی درست نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اسلامی کشوری با منطق و با برنامه و دارای تفکر عقلانی و معارف اسلامی است.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به دنبال معادلات و قدرت طلبی در منطقه نیست، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به هیچ وجه اهل کارهای دزدانه و تروریستی نیست و این گونه اقدامات از سوی کشورهای صورت می گیرد که غربی ها از آنها حمایت می کنند.

لاریجانی در ادامه سخنانش با تأکید براین‌که اگر قرار باشد کشوری به فلسطین زوربگوید، جمهوری اسلامی ایران جلوی آنها می ایستد، تأکید کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب الله لبنان افتخاری برای ما است واگر هم کسی قصد حمله به این نیروی جهادی را داشته باشد به طور حتم حزب الله جلوی آنها خواهد ایستاد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که معارف اهل بیت ستون فکری انقلاب اسلامی و نظام اسلامی هستند، گفت: آیت الله میرزا هاشم آملی (ره) همواره اشتغالات علمی به معارف اهل بیت (ع) در آخرت را مسرت بخش توصیف می کردند.

لاریجانی با اشاره به این که آیت الله میرزا هاشم آملی (ره) همواره تأکید می کردند در طول روز ساعت خاصی را برای کسب معارف اهل بیت (س) اختصاص دهیم، افزود: ایشان بهره گیری از معارف اهل بیت را ضروری والزامی می دانستند.

رییس مجلس شورای اسلامی پیامبران، علما و شهدا را سه گروه شفاعت کننده در قیامت دانست وخاطرنشان کرد: علمای دین و شهدا در به عنوان مکمل در جامعه ی بشری نقش آفرینی می کنند واز همین رو از جایگاه والایی برخوردار هستند.

وی برگزاری بزرگداشت علما ویادواره های شهدا در مناطق مختلف کشور را نشان دهنده بلوغ سیاسی ملت ولایت مدار ایران اسلامی به ویژه جوانان این کشور دانست وتصریح کرد: برگزاری این گونه برنامه ها اثرات معنوی بسیاری را در جامعه در برخواهد داشت.

لاریجانی با بیان این‌که جامعه ای که روحیه شهادت طلبی وعلمی را با هم داشته باشد موفق تر گام برخواهد داشت، افزود: داشتن همزمان این دو روحیه در هر جامعه ای مسیر سعادت وتعالی را در پیش خواهد داشت.

وی با اشاره به پیشرفت های بسیار گسترده علم وتکنولوژی در دنیای امروز، خاطر نشان کرد: اما علیرغم این همه پیشرفت اخلاق ومعنویت دردنیا جایگاه واقعی خود را نیافته است ومورد غفلت واقع شده است./950/پ201/ص
ارسال نظرات