۰۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۸۲۱۹۵
امام جمعه اهر:

توحید نخستین اصل جهانی‌سازی در حکومت مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: جهانی‌شدن با وضع موجود و تفکر استکباری، در بلعیده شدن ثروت جهان از سوی کمپانی‌های بزرگ و مسلط بر دنیا خلاصه می‌شود.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


حجت الاسلام علی حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که امام مهدی (عج) مظهر غیرت الهی است، گفت: آن بزرگوار نمی‌خواهد گناهی از جانب شیعیان رخ دهد؛ از این رو باید برای ظهور آن حضرت عاجزانه دعا کرد.

امام جمعه اهر با اشاره به حدیثی مبنی بر این‌که ناتوان‌ترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد، افزود: بنابر این دعا، زمینه ای برای آمادگی شیعیان در خصوص تعجیل در ظهور حضرت حجت است.

حجت الاسلام حاجی زاده خاطر‌نشان کرد: همگان باید بدانند که حکومت امام زمان همان حکومت عدالت محور علی(ع) خواهد بود، حال باید دید که ظرفیت آن عدالت علوی را داریم یا نه.

وی با اشاره به آیات و روایاتی از قرآن کریم و ائمه معصومین، اقدامات و اتفاقات پس از ظهور را برشمرد و گفت: بر اساس آیه صریح قرآن کریم اقامه نماز و تشکیل دولت کریمه از اقدامات اساسی حضرت صاحب الزمان خواهد بود..

حجت الاسلام حاجی‌زاده به بیان تعاریف و تعابیر مختلف جهانی شدن پرداخت و افزود: در حالی که تعاریف مختلفی برای جهانی شدن ارائه شده است، ولی جهانی شدن با وضع موجود و تفکر استکباری در بلعیده شدن ثروت جهان توسط کمپانی های بزرگ و مسلط دنیا، خلاصه می شود، در حالی که حضرت مهدی(عج) با تشکیل دولت کریمه جهانی، قسط و عدل را در جهان برپا کرده و هدف از تشکیل کریمه و عدالت نیز به کمال و سعادت رساندن انسان خواهد بود.

وی با اشاره به توطئه های غرب و ارائه نظریه دهکده جهانی افزود: جهانی شدن یک ابزار و ظرف است که غرب می خواهد بدون توجه به محتوا خود را در این ظرف جا دهد.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ابزارهای جدید اطلاع رسانی، فشردگی زمان و مکان، گسترش فزآینده اطلاعات را از ویژگی های جهانی شدن دانست و ابعاد جهانی شدن را توجه به سیاست، اقتصاد، فرهنگ، جامعه و امنیت برشمرد.

امام جمعه اهر با بیان این‌که شاخصه تفکر مدرن غربی، لیبرال دموکراسی است، به رد نظریات اومانیسم و سکولاریسم پرداخت و گفت: ما دلایل قرآنی و روایی زیادی برای جهانی شدن داریم و معتقدیم، توحید اولین اصل جهانی‌سازی در حکومت حضرت مهدی خواهد بود و خدا محوری، محور این جهانی‌سازی خواهد بود./935/ت302/س

ارسال نظرات