۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۲۲۴۸
مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان:

4 باب کتابخانه مرکزی در خوزستان احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: مصوبه سفر سوم هیأت دولت به استان مبنی بر ساخت چهار باب کتابخانه مرکزی سه هزار و پانصد مترمربعی در مرحله تأمین نقشه و مطالعات قرار دارد.
فضيلت پور، مدير کل اداره کتابخانه هاي عمومي استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، مصوبه سفر سوم هیأت دولت به استان خوزستان مبنی بر ساخت چهار کتابخانه مرکزی 3500 متر مربعی در مرحله تأمین نقشه و مطالعات قرار دارد.

رحیم فضیلت پور، مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: در سومین سفر استانی هیأت دولت به استان خوزستان، کمک به ساخت و تجهیز 23 کتابخانه استاندارد، ساخت و تجهیز چهار باب کتابخانه مرکزی در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول و خرمشهر و راه‌اندازی 274 کتابخانه روستایی در مناطق نیازمند تصویب شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان، تعداد کتابخانه‌های فعال در خوزستان را 128 باب اعلام کرد و افزود: برای اجرای طرح‌های مصوب سفر استانی هیأت دولت، امسال 25 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و 24 میلیارد ریال اعتبار استانی برای تجهیز کتابخانه‌ها اختصاص یافت که تا کنون اعتبار راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و روستایی تأمین نشده است.

فضیلت‌پور افزود: اعتبار استانی این اداره کل جهت تجهیز کتابخانه مرکزی تازه ‌تأسیس استان دو میلیارد و پانصد میلیون ریال است که 22 میلیارد ریال برای خرید کتاب و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

وی به پیگیری طرح راه‌اندازی سه کتابخانه سیار مصوب در سفر سوم هیأت دولت اشاره و خاطر نشان کرد: این کتابخانه‌ها تا سه سال دیگر به روستاهای کم‌برخوردار شهرستان‌های اهواز، اندیکا و باغملک اعزام خواهند شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان ادامه داد: با راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار بیش از هشتاد روستا و منطقه کم جمعیت استان امکانات مطالعاتی دریافت خواهند کرد.

فضیلت پور با اشاره به این که اهالی اهواز به 25 کتابخانه با زیربنای کلی سیزده هزار و هشتصد متر مربع دسترسی دارند به برخی از طرح های سال جاری ویژه شهرستان اهواز پرداخت و ابراز داشت: از جمله طرح‌های امسال این اداره کل برای توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های اهواز می‌توان به بازسازی و تجهیز بیست کتابخانه عمومی این شهرستان و خرید کتاب در موضوع‌های مختلف در قالب طرح کتاب من(ارسال کتاب به کتابخانه‌ها به درخواست اعضا) اشاره کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال جاری اعتبار استانی رشد یافته تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم استان ارائه دهیم./945/د102/س
ارسال نظرات