۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۸۲۲۸۸
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

اهدای خون باید در طول سال انجام شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، به مناسبت نهم مردادماه از بخش های مختلف اداره کل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد .
بازديد نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان از انتقال خون زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، به مناسبت نهم مرداد روز اهدای خون، از بخشهای مختلف اداره کل انتقال خون این استان بازدید کرد .

امام جمعه زاهدان، در ادامه در جمع کارکنان انتقال خون استان با قدردانی از مردم در اهدای خون بموقع در حوادث پیش بینی نشده، اظهار داشت: این همکاری باید در دیگر مواقع و در طول سال نیز بطور جد انجام شود .

همچنین دکتر اسماعیل صانعی مقدم، مدیر کل انتقال خون استان سیستان و بلوچستان، نیز در حاشیه این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت اهدای خون در استان، گفت: سال گذشته 74 هزار و 600 نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کرده اند .

وی، افزود : نیاز استان در سال گذشته 56 هزار واحد خون بود که علیرغم همکاری خوب مردم هشت هزار واحد مورد نیاز از دیگر استانهای کشور تأمین شد .

صانعی مقدم، اضافه کرد: تخمین زده می شود امسال به 70 هزار واحد خون نیاز داشته باشیم که این افزایش نیاز نسبت به پارسال همکاری و همراهی بیشتر مردم را می طلبد .

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و رغبت کمتر مردم برای اهدای خون از مردم استان خواسته می شود از هم اکنون به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند تا در این ماه کمبود خون نداشته باشیم ./940/پ202/ص
ارسال نظرات