۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۸۲۳۶۱
رییس مرکز فعالیت‌های قرآنی کشور:

22 جشنواره قرآنی آیات در استانها برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور، از برگزاری 22 جشنواره قرآنی آیات در استانهای کشور خبر داد.
حجت الاسلام محمدي  مشاور وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام حمید محمدی، رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور، روز گذشته در جمع خبرنگاران در سمنان گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با 9 بخش جدید و ارتقای بخش هنری از شانزدهم مردادماه تا دوازدهم شهریورماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

وی بخشهای قرآن و فرهنگ ملل مسلمان برای ارائه آثار قرآنی 35 ملیت جهان، بخش قرآن و نوجوانان و بخش عفاف و حجاب را از مهمترین بخشهای جدید نمایشگاه قرانی امسال عنوان کرد.

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور، درباره ارتقای بخشهای هنری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: بزرگترین تئاتر میدانی ایران با نام «شب های آفتابی» از پانزدهم ماه مبارک رمضان تا پایان هفته دفاع مقدس به مدت سی شب در تپه های شرق تهران اجرا می شود.

حجت الاسلام محمدی این تئاتررا از نظر وسعت، نوع سوژه و اجرا بی نظیر خواند و افزود: این تئاتر به نویسندگی و کارگردانی بهزاد بهزاد پور و گروه وی از خلقت آدم تا پایان جنگ تحمیلی را در قالب اجرای زنده به نمایش در می آورد.

وی افزود: شرکت کنندگان و بازدید کنندگان در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می توانند برای دیدن این تئاتر بلیط رایگان دریافت کنند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در مدت برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران هم برنامه های متنوع هنری اجرا خواهد شد، گفت: سه تئاتر قرآنی قبل و سه تئاتر قرآنی پس از اذان مغرب در طول برگزاری نمایشگاه اجرا می شود.

وی همچنین از برگزاری 22 جشنواره قرآنی آیات در استانهای کشور خبر داد و افزود: این جشنواره ها در بخشهای تجسمی، نمایشی، ادبیات، نغمه ها و موسیقی قرآنی، فیلمنامه و نمایشنامه نویسی، داستان و فیلم کوتاه، نماهنگ و مطبوعات، سفالگری و صنایع دستی در حال برگزاری است که جشنواره بلوتوث قرآنی تا کنون با 12 هزار شرکت کننده در کشور صدر نشین این جشنواره ها است.

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی کشور، خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار موسسه قرآنی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور فعالیت می کنند و سالانه حدود 200 هزار نفر در این موسسه ها آموزه های قرآنی را فرا می گیرند./960/پ202/ص
ارسال نظرات