۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۸۲۴۷۸
عضو خبرگان رهبری:

فقر علمی ایران خواست دشمنان نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دشمنان به دنبال فقر فرهنگی و علمی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: علیرغم قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بین المللی، دشمنان و دولت های غربی در برابر رشد تکنولوژی در ایران کارشکنی می‌کنند.

وی با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی دست استعمارگران ایران را قطع کرد، گفت: دولت‌های استکباری هنوز افسوس سال‌هایی را می‌خورند که نتوانسته‌اند کوچک‌ترین دخالتی در امور ایران داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دشمنان به دنبال فقر فرهنگی و علمی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: امروزه تولید علم و جنبش نرم افزاری به عنوان قدرت ملت‌ها در برابر زورگویان مطرح است.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که نظام بین الملل با بی عدالتی در توزیع علم روبه‌رو است، ادامه داد: ملت‌ها بایستی با اقدامات لازم و زمینه‌سازی برای تحقیق و پژوهش، حق علمی خود را محقق کنند.

وی در ادامه از جهاد دانشگاهی با عنوان یکی از مراکز علمی و تحقیقاتی کشور یاد کرد و گفت: فعالیت‌های این نهاد نه تنها تداخل با دانشگاه‌ها و موازی‌کاری نیست؛ بلکه سبب اقتدار کشور نیز خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اقتدار علمی را مهم‌ترین عامل قدرت ملت‌ها دانست و گفت: جهاد دانشگاهی باید تفکر اقتدار علمی را سرلوحه خود قرار داده و بر این مبنا فعالیت کند.

وی تحقق سند چشم‌انداز رشد و توسعه کشور را الگوی کاری جهاد دانشگاهی دانست و تصریح کرد: هیچ مساعدتی در کشور به اندازه مساعدت علمی اهمیت ندارد./935/پ202/س
ارسال نظرات