۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۸۲۵۷۱
آیت الله شبستری:

دشمنان درصدد ترسیم چهره ای خشن از اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دشمنان ایران و اسلام به دنبال ترسیم چهره ای خشن از شیعیان در اذهان عمومی هستند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در جمع گروهی از ایرانیان مقیم خارج از کشور در استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: در شرایطی که تبلیغات رسانه های مغرض غربی علیه ایران روز به روز گسترش می یابد، نباید ساکت نشست و نظاره گر بود.

وی با تأکید بر انتقال واقعیات موجود در ایران خاطرنشان کرد: ایرانیان مقیم خارج می توانند با تبیین حقایق وطن خود، تبلیغات سوء دشمنان را خنثی کنند، چراکه دشمنان ایران و اسلام به دنبال ترسیم چهره ای خشن از شیعیان در اذهان عمومی هستند.

آیت الله شبستری در ادامه با تاکید بر این که حب وطن مسأله ای  ملی و فطری است، ادامه داد: ایران اسلامی با همت و اتحاد ملی روز به روز قله های ترقی را فتح می کند و به توسعه همه جانبه نزدیک می شود.

عضو خبرگان رهبری خواستار مشارکت ایرانیان مقیم خارج در توسعه و آبادانی ایران اسلامی شد و تصریح کرد: مشارکت در طرح های توسعه استان سبب افزایش علقه ملی ایرانیان خارج از کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی منافع معاندان اسلام و ایران را در منطقه به خطر انداخت، گفت: دشمنی چند کشور غربی با ایران به علت در معرض خطر دیدن منافع خود و خصلت سلطه گری آنان است.

همچنین احمد علیرضا بیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این که این استان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد، اظهار داشت: طرح ساخت آزاد راه تبریز ـ بازرگان به تازگی به مرحله عمل رسیده و فاز نخست آن به طول 63 کیلومتر برای اجرا به پیمانکار واگذار شده است.

وی با اشاره به نقش بازار تبریز در توسعه اقتصادی منطقه خاطر نشان کرد ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز به عنوان رویداد بزرگ و افتخارآمیز برای مردم خطه آذربایجان و همه ایرانیان بوده است./935/پ202/س
ارسال نظرات