۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۲۵۷۶

آزمون ضمن خدمت روحانیان حج برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون ضمن خدمت روحانیان حج با تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.
آزمون ضمن خدمت روحانیان حج برگزار می‌شود آزمون


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید احمدی، مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری پیش از ظهر 14 مردادماه در گردهمایی منطقه‌ای روحانیون حج که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با بیان این‌که آموزش روحانیون، مهم‌ترین و اساسی‌ترین عنصر در جلسات آموزشی یادگیری است، از برگزاری آزمون ضمن خدمت روحانیون حج با تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

وی این آزمون را جزئی از آموزش تکمیلی روحانیون حج برشمرد و خاطرنشان کرد: آزمون‌های غیر حضوری از دو سال قبل با تغییراتی به منظور روزآمدسازی اطلاعات روحانیان به اجرا در می‌آید.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه با تأکید بر آمادگی روحی و ذهنی روحانیون، هدف از برگزاری این آزمون‌ها را افزایش توانایی پاسخ‌گویی به نیازهای زائران بیت‌الله الحرام با مراجعه به منابع در اختیار روحانیون عنوان کرد.

وی با بیان این‌که امسال منابع آزمون روحانیون حج به سه منبع کاهش یافته است، تصریح کرد: این منابع بیشتر فقهی هستند تا بتوان با استفاده از آنها به سؤالات فقهی زائران پاسخ گفت.

مدیرکل آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به این‌که سؤالات پیش از این به شکل غیر حضوری و با در اختیار دادن منابع و سؤالات انجام می‌شد، یادآوری کرد: این شیوه دارای اشکالات فراوانی بود که با بررسی آنها، در نتیجه شیوه آزمون تغییر کرد.

وی با بیان این‌که آزمون ضمن خدمت به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود، اضافه کرد: در شیوه جدید سؤالات از طریق الکترونیکی و یا حضوری در اختیار روحانیون قرار می‌گیرد که در حدود 40 دقیقه باید به شصت سؤال پاسخ دهند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات