۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۲۵۹۷
/هفدهمین همایش مبلغین در نجف اشرف/

خطیب جمعه نجف اشرف: مبلغین باید خود را همانند مردم بدانند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف مبلغین را به حضور در میان مردم و شریک شدن در غم و شادی آنان دعوت کرد.
قپانچي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف طی سخنانی در هفدهمین همایش مبلغین که در این شهر در حال برگزاری است، ملت عراق را ملتی صبور توصیف کرد و گفت: ملت عراق سالها در رنج و مشقت زندگی کرده و در خلال این سالها صبر و تحمل فراوانی از خود نشان دادند و لیاقت احترام و سپاس بشتری را دارند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش عالم دینی در جامعه افزود: مردم از عالم دینی انتظار دارند تا مشکلاتشان را حل کند و به همه سوالهایشان در زمینه های مختلف پاسخ دهد.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: علمای دین در برابر چالشهای فرهنگی فراوانی قرار دارند و برای ایستادگی در برابر این پدیده به امکانات و رسانه نیازمند هستند که متاسفانه به صورت کافی در اختیارشان قرار نمی گیرد.

خطیب جمعه نجف با اشاره به مشکلات علما در طول تاریخ اظهار داشت: علمای دین در طول تاریخ با شکنجه ها و مصایب فراوانی روبرو شده اند و همه این سختیها را تنها به دلیل رساندن پیام الهی به مردم تحمل کردند.

وی مبلغین را به صبر و شکیبایی دعوت کرد و گفت: موفقیت یک مبلغ در گرو صبر و یقین، درستی شیوه و استقامت در راهی است که پا گذاشت است و باید خود را همانند مردم بداند و در غم و شادیها با آنان شریک باشد./980/الف

ارسال نظرات