۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۸۲۶۱۶

برگزاری همایش بنیان خانواده از منظر اسلام در بمبئی

خبرگزاری رسا ـ همایش بنیان خانواده از منظر اسلامی با حضور شمار زیادی از علما و کارشناسان مسائل خانواده در بمبئی برگزار شد.
برگزاری همایش بنیان خانواده از منظر اسلام در بمبئی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هند، همایش «بنیان خانواده در اسلام»، با حضور شمار زیادی از علما، اندیشمندان، روانشناسان و اقشار مختلف مردم، با هدف تبیین رویکرد آموزه های اسلامی به بحث خانواده در شهر بمبئی برگزار شد.

دکتر علی اکبر گھبرانی از روانشناسان معروف هندی طی سخنانی در این همایش تاکید کرد: در حال حاضر خانواده ها با اختلاف ها و مشکلات بسیاری روبرو هستند که اگر این مشکلات به خوبی ریشه یابی و حل نشود، عواقب بسیار ناگواری را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اسلام همواره خواستار محیطی آرام و انسان ساز در خانواده ها است و برای این هدف، دستورها و آموزه های ویژه ای ارائه داده است که اگر خوب رعایت شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

گهبرانی  مشخص شدن وظائف زن و مرد و حقوق متقابل آنها از سوی اسلام را یکی از راهکارهای اسلام برای مستحک شدن خانواده ها دانست و گفت: اسلام زن و مرد را به مراعات وظائف خود و احترام به حقوق یکدیگر توصیه کرده است و در این زمینه از همه مکاتب حقوقی پیشی گرفته است.

دکتر صادق نقوق از اندیشمندان برجسته شیعه هند نیز طی سخنانی در این همایش خواستار پایین آمدن مطالبات زن و مرد برای تشکیل یک زندگی شرافتمندانه شد و گفت: باید فرهنگ ازدواج آسان در جوامع نهادینه شود تا شاهد موج رو به افزایش فساد جنسی در میان دختران و پسران نباشیم.

وی تمسک حقیقی به آموزه های اسلامی را سبب نجات خانواده ها توصیف کرد و از مسوولان فرهنگی خواست نسبت به آگاهی بخشی جوانان در زمینه های زناشویی و ازدواج تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی عابدی امام جمعه بمبئی نیز طی سخنانی از برگزاری اینچنین همایش هایی ابراز خشنودی کرد و گفت: ازدواج و پیوند عاطفی دختر و پسر از جمله آیات زیبای الهی است که اگر جوانان از این منظر به آن نگاه کنند، زندگی بسیار آرام و سعادت بخشی خواهند داشت.

گفتنی است در این همایش شخصیتھای مانند حجت الاسلام سید محمد ذکی حسن ، دکتر عباس وکیل ، دکتر شبیر لوکھنڈوالا ، خانم دکتر حنا از ا ندیشمندان برجسته هندی نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات