۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۸۲۶۴۳

چند خبر کوتاه از استان فارس

خبرگزاری رسا ـ افتتاح نمایشگاه کتاب عروه الوثقی و برگزاری یادواره شهیده مریم فرهانیان بخشی از خبر‌های کوتاه استان فارس است.
چند خبر کوتاه از استان فارسخبرگزاری رسا ـ افتتاح نمایشگاه کتاب عروه الوثقی و برگزاری یادواره شهیده مریم فرهانیان بخشی از خبر‌های کوتاه استان فارس است.

نمایشگاه کتاب عروة الوثقی(3) در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت الاسلام محمد زاده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه فارس در جمع خبرنگاران گفت‌: این نمایشگاه با موضوع قرآن، نماز ، عترت، وقف وبقاع متبرکه از 19 تا 29 مردادماه در محل نمایشگاه بین المللی شهرک گلستان شیراز راه اندازی می شود.

وی وقف و بقاع متبرکه را از موضوع های جدید این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته اعلام کرد و اظهارداشت‌: با توجه به این‌که فرهنگ نیکوی وقف برگرفته از قرآن و یادگار اهل بیت (ع) است، اوقاف فارس در این نمایشگاه تلاش کرده تا مردم با حق وحقوق موقوفات که از دید عده ای مال بی صاحب است بیشتر آشنا و آگاه شوند.

محمدزاده افزود: دراین نمایشگاه عکس امامزاده های استان ، متن وقف نامه ها در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

رونمایی از کتاب عرفان شیعه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس رونمایی از کتاب عرفان شیعه به خط ونگارش استاد محمد نعنتی و ارائه نسخه جدیدی از قرآن کریم با متن عربی و ترجمه فارسی به همراه تفسیر برخی از آیات را از جلوه های ویژه این نمایشگاه دانست و گفت: از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه اهدا قرآن و مفاتیح ، نشست های قرآنی با موضوع های وقف در قرآن و آموزه های دینی مضامین قرآنی در اشعار حافظ و سعدی ، هواشناسی در قرآن ،نجوم در قرآن ، وقف و بقاع متبرکه در قرآن ومحفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی است.

کارگاه آموزشی طلاب خواهران در شیراز

نظری مسؤول حوزه خواهران بسیج طلاب و روحانیون سپاه فجر استان فارس گفت: این کارگاه به مدت سه روز برای توانمندسازی اساتید و مبلغان طلبه بسیجی در زمینه ابتکار، خلاقیت، فرق و مذاهب و مباحث مهدویت، تبلیغ، روش تحقیق علوم اسلامی، وبلاگ نویسی و تحلیل سیاسی با حضور 45 نفر از اساتید حوزه علمیه خواهران استان در ساختمان دارالقرآن بسیج سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

وی افزود: در پایان دوره از مباحث تدریس شده آزمون به عمل آمده و اساتیدی که امتیاز لازم را کسب کرده اند برای شرکت در دوره تکمیلی به عنوان مربی مهدویت معرفی و از بنیاد مهدی (عج) گواهی پایان دوره دریافت خواهند کرد.

در مراسمی یادواره شهیده مریم فرهانیان در اقلید فارس برگزار شد

 در این یادواره که خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و خواهران بسیجی حضور داشتند، سخنرانان در خصوص شخصیت این زن شهیده سخنرانی کردند.

شهیده مریم فرهانیان در 13 مردادماه سال 1363 بر اثر اصابت گلوله دشمن بعثی در آبادان به فیض شهادت نائل آمد.

مداحی و اجرای مقاله از دیگر برنامه های این یادواره بود.192/پ201/س
ارسال نظرات