۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۸۳۱۵۲

حاشیه‌ نخستین روز سفر آیت الله نوری همدانی به مازندران

خبرگزاری رسا ـ سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در گردهمایی علما و روحانیان استان مازندران با حاشیه‌های خواندنی همراه بود.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید ساعت 12 ظهر امروز پس از دیداری خصوصی با آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، وارد مصلای امام خمینی (ره) ساری شد.

* آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سید علی اکبرطاهایی، استاندارمازندران نیز صبح امروز از گلزار شهدا تا مصلای امام خمینی‌(ره) حضرت آیت الله نوری همدانی را همراهی می کردند.

* حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مازندران نخستین سخنران گردهمایی امروز علما وروحانیان استان بود که در آستانه ماه مبارک رمضان با عنوان سفیران ولایت و منادیان بصیرت برگزار شده بود.

* نکته جالب دیگر نیز انتخاب حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به عنوان مجری این گردهمایی بزرگ بود که در جای خود جالب توجه بود و نشان می داد که روحانیت افزون بر انجام رسالت اصلی خود در عرصه های مختلف نیز می تواند نقش آفرینی کند.

* البته حجت الاسلام سهرابی، از این فرصت نیز برای تبلیغ وقف و موقوفات نیز بهره لازم را می برد و در بین جملات خود گریزی به تبلیغ وقف می زد و این کار نیز در جای خود شایسته بود و همچنین از برخی روحانیان  و هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه با حضور آیت الله نوری همدانی تجلیل شد.

* آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز به عنوان سخنران این جلسه از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز خرسندی کرد و این حضور را فرصت مناسبی برای طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم جهت بهره برداری معنوی از وجود این مرجع تقلید عنوان کرد.

* قبل از آغاز سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی مجلس کمی بی حال وسرد بود که حاج مهدی مستشرق که در روزهای 22 بهمن، 13 آبان و به عبارتی همه ‌برنامه ها و مراسم های بزرگ مرکز استان با صدای رسای خود حال و هوای خاصی را به برنامه های می دهد این بار به روی جایگاه رفت با دادن شعارهای انقلابی خواب آلودگی را از مجلس دور کرد و فضای شادابی را ایجاد کرد.

* شعار صل علی محمد یاور رهبر آمد یکی از شعارهای مهم و متعدد مجلس امروز بود که از سوی روحانیان چندین بار تکرار شد.

* افزون بر این شعار طلاب و روحانیان همچنین چندین بار شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند را سر دادند که مورد استقبال حضرت آیت الله نوری همدانی نیز قرار گرفت.

* در همین حین که روحانیان در حال سردادن شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند بودند یکی از روحانیان که در صف‌های ابتدایی مجلس نیز نشسته بود با مشت‌های گره کرده شعار مرجع تقلید ما تشکر تشکر را چندین بار سر دادکه به تبع او همه روحانیان مجلس نیز این شعار تکرار کردند.

* پس ازسر دادن شعار مرجع تقلید ما تشکر تشکر، حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به روحانیان حاضر در جلسه گفت: شور و عشق شما را شنیده بودم ولی امروز با چشم هم دیدم.

* حضرت آیت الله نوری همدانی در بخشی از سخنانش گفت: خروش نهم دی و 22 بهمن ملت ایران همه نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد و امروز فتنه گران و ضد انقلاب فهمیدند که توان مقابله با نظام ولایت را ندارند، با سردادن شعار های پی‌درپی مورد تأیید روحانیان حاضر در جلسه قرار گرفت.

* یکی از نکات زیبایی که در سخنان حضرت آیت الله نوری همدانی بود تعریف خاطره ای شیرین از حضور وی در بیت آیت الله کوهستانی‌(ره) در سال های بسیار گذشته بود که در این خاطره از ساده زیستی و مردمی بودن آیت الله کوهستانی(ره) به عنوان یک فقیه مسلم سخن می گفت.

* سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی قبل از نماز ظهر به پایان رسید و نماز ظهر نیز به امامت وی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه شد./950/پ202/س
ارسال نظرات