۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۸۳۱۵۵

خطیب جمعه کاظمین نسبت به بروز دیکتاتوری جدید در عراق هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به تمسک برخی سیاستمداران در پست و مقامشان، نسبت به بروز دیکتاتوری جدید در عراق هشدار داد.
شيخ صغير


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر خطیب جمعه کاظمین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد، با اشاره به نشست شورای امنیت درباره عراق گفت: نشست شورای امنیت همانگونه که انتظار می رفت با چند توصیه از جمله لزوم پرداخت بدهیهای کشور به عراق همراه بود، گرچه ما به قوانین بین الملل پایبند هستیم لیکن ملت مظلوم عراق باید تا سالها بلکه نسلها به پرداخت این بدهیها که نتیجه جنایتهای صدام ظالم بود تن دهند.

وی نسبت به ادامه یافتن دیکتاتوری در عراق هشدار داد و افزود: دیکتاتوری صدام پایان یافت ولی باید نسبت به بروز دیکتاتوریهای جدید در کشور هوشیار بود و سیاستمداران نباید با تمسک به پست و مقام، ادامه دهنده دیکتاتوری صدام باشند.

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: بعثیها در هنگام تاسیس این حزب منفور، تنها دوازده نفر بودند، ولی بی اعتنایی و عدم هوشیاری ملت سبب شد تا نظام دیکتاتوری این حزب دهها سال بر اریکه قدرت پایدار بمانند و هم اکنون نیز شاهد تاخیر در تشکیل حکومت به دلیل ترس از رخ دادن دیکتاتوری جدید هستیم.

وی در باره روند مذاکرات جهت تشکیل حکومت اظهار داشت: مذاکرات جهت تشکیل دولت جدید همچنان در بن بست قرار دارد و برای حل این بحران، سه روش کوتاه آمدن دولت قانون و جایگزین کردن شخص دیگری به جای نوری المالکی، ائتلاف دولت قانون با العراقیه که پروژه ای آمریکایی است و همچنین هم پیمانی ائتلاف ملی، العراقیه و کردستان است که در صورت تحقق یکی از این سه روش شاهد تشکیل دولت جدید خواهیم بود./980/الف

ارسال نظرات