۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۸۳۱۵۷
خطیب جمعه دیوانیه:

شهروندان تنها قربانی عدم تشکیل دولت جدید هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه دیوانیه با اشاره به پیامدهای منفی عدم تشکیل دولت جدید خاطر نشان ساخت که شهروندان تنها قربانی عدم تشکیل دولت هستند.
سيد حسن زاملي نماينده آيت الله سيستاني در ديوانيه عراق


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسن زاملی خطیب جمعه دیوانیه واقع در جنوب بغداد طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام حکیم برگزار شد، با اشاره به پیامهای مراجع تقلید در هفدهمین همایش مبلغین در نجف اشرف گفت: مراجع در پیامهای خود نشان دادند که به شدت پیگیر مسائل مختلف کشور هستند و نگرانی خود را نسبت به عدم تشکیل دولت جدید و نادیده گرفتن حقوق مستضعفان اعلام کردند و حتی از قشرهای مستضعف و محروم خواستند تا برای مطالبه حقوق خود تلاش نمایند.

وی افزود: مراجع تقلید همچنین به ناامنی، فساد مالی و اداری، غارت اموال کشور، فرار زندانیان و دخالت بیگانگان در امور داخلی عراق هشدار داده و با توجه به اینکه مراجع تقلید، نمایندگان امام زمان(عج) به شمار می آیند باید به رهنمودهای آنان گوش داد و دستورات آنان را عملی ساخت.

حجت الاسلام زاملی از عدم پوشش خبری پیامهای مراجع در رسانه های عراقی انتقاد کرد و اظهار داشت: رسانه های مختلف عراق نسبت به پوشش پیامهای مراجع در هفدهمین همایش مبلغین عملکرد خوبی از خود نشان ندادند در حالیکه شبکه های ماهواره ای عربی و خارجی به خوبی این پیام ها را پوشش دادند.

خطیب جمعه دیوانیه عدم تشکیل دولت جدید را عامل ایجاد هرج و مرج در کشور خواند و تصریح کرد: شهروندان تنها قربانی عدم تشکیل دولت هستند، زیرا عدم عمران، ناتمام ماندن پروژه ها، غارت اموال کشور، فساد اداری و مالی، عملکرد مفتضحانه وزارتخانه های کشور و بسیاری از بدبختیهای عراق ناشی از عدم تشکیل دولت است و گروههای سیاسی خصوصا همپیمانی ملی که وظیفه تشکیل دولت را در اختیار دارد، مسوول اصلی این امور است و باید به سرعت به این فاجعه خاتمه دهد.

وی بر لزوم بررسی پرونده های فساد در وزارتخانه ها تاکید کرد و پارلمان جدید را به اهتمام به این پرونده ها دعوت نمود./980/الف

ارسال نظرات