۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۸۳۱۷۲
آیت الله نوری همدانی:

جدایی حوزه و دانشگاه‌ نقشه شوم بدخواهان نظام در سال‌‌های اخیر بوده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سفر تبلیغی خود به مازندران در جمع اقشار مختلف مردم مازندران‌ با اشاره به این که دشمنان همواره سعی داشتند مردم را از دین جدا کنند و بین آنها اختلاف بیاندازند، گفت: جدایی حوزه و دانشگاه، دولت و ملت و اختلاف میان خود مردم از توطئه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در ‌سال‌های اخیر بوده است.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، دقایقی قبل در جمع پر شور اقشار مختلف مردم استان مازندران در حسینیه عاشقان سپاه کربلای مرکز این استان، با اشاره به این که مردم مازندران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نقش بسیار مهمی داشتند، گفت: مردم این دیار همواره در دفاع از ارزش های اسلامی و دفاع از آرمان انقلاب، امام و رهبری پیشگام بودند.

وی با بیان این که در فرهنگ اهل بیت‌(س) زمان زمان یکی از موضوعات بسیار مهم است، افزود: مردم باید زمان خود را شناخته و در آن راستا گام بردارند و افراد عاقل کسانی هستند که با شناخت کامل و با بصیرت در راستای شناخت زمان حرکت کنند.

این مرجع تقلید با بیان این که انقلاب اسلامی یک رخداد مهمی بوده است که در زمان ما به وقوع پیوسته است، گفت: این انقلاب الهی افکار، نگرش و سیاست ها را تغییر داد و در این راستا شناخت فرهنگ، ارکان، پایه و اساس، اهداف، مقصود، آثار و برکات و همچنین آسیب‌های انقلاب امری ضروری است و باید در راستی شناخت این موضوعات وظیفه خود را تشخیص داده و در آن راستا گام برداریم.

وی با اشاره به این که ارکان انقلاب اسلامی یه پایه واساس دارد، گفت: دین نخستین و مهم‌ترین پایه و ارکان انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین را از صحنه‌ زندگی انسان‌ها کنار زده بودند و لازم بود این دین دوباره به صحنه زندگی بازگردد.

وی با اشاره به این که دین مبین اسلام توانست کل دنیا را به خود جلب کند و در آن دوران که در اروپا دانشمندی وجود نداشت دانشمندان مسلمان بسیاری وجود داشتند، ادامه داد: تاریخ علمای اروپا به 600 تا 700 سال هم نمی رسد؛ این درصورتی است که علمای بزرگ اسلام هزار سال قبل نیز وجود داشتند وقبل ازهمه ی آنها مسلمانان بنیان گذار تمدن باشکوه اسلامی بودند.

این مرجع تقلید افزود: دشمنان قسم خورده اسلام کم کمک دین را از صحنه ی زندگی برچیدند و در نتیجه مسلمانان دچا انحطاط شدند و آنها توانستند به کشورهای اسلامی تسلط پیدا کنند.

وی با بیان این که در آن دوران دین بدون حکومت اسلامی وجود داشت، خاطرنشان کرد: دین حاکم در آن دوران دینی بدون استکبار ستیزی، بدون فرهنگ شهادت طلبی و ظلم ستیزی بود و روز به روز ضعف و انحطاط جامعه را نسبت به دین سرازیر و اسلام را منحصر به آداب و اخلاق فردی کرده بودند، همچنین در اقدامی دیگر دین را از سیاست جدا می‌دانستند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که آنها حتی با شایعاتی به منظور تضعیف دین می گفتند دین اسلام نسبت به خانم‌‌ها نظر منفی دارد خانم‌ها را نسبت به دین اسلام بد بین کرده بودند، ادامه داد: آنها حتی دین را افیون ملت ها می دانستند و می گفتند دین طرفدار اغنیا است و هیچ توجهی به فقرا ندارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که دشمنان دین اسلام در آن دوران به خلع لباس علما و روحانیان و نیز کشف حجاب روی آورده بودند، تصریح کرد: برای جلوگیری از این گونه اقدامات علیه دین مبین اسلام یک انقلاب اسلامی و مهدوی بسیار لازم و ضروری بود.

این مرجع تقلید ادامه داد: پس می توان نتیجه گرفت بازگرداندن دین به عرصه زندگی مردم یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی مردم را دومین رکن انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در هر حکومتی اگر مردم با رهبر آن ملت باشند آن حکومت می تواند به اهداف بلند مدت خود دست یابد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز ملت ولایت‌مدار ایران در‌ سی‌سال گذشته همواره در همه عرصه های انقلاب حضوری تأثیر‌گذار داشتند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که دشمنان سعی داشتند مردم را از دین جدا کنند و بین آنها اختلاف بیاندازند، تصریح کرد: جدایی حوزه و دانشگاه، دولت ملت و اختلاف میان خود مردم از جمله توطئه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چند سال گذشته بوده است و می خواستند یک دیوار ضخیمی بین حکومت و مردم بکشند که موفق نشدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان این که امام راحل مردم را از سال 42 تا 57 برای انقلاب اسلامی آماده کرده بودند، ادامه داد: امام مردم را بیدار کرده و آنها را به حرکت درآوردند و توانستند اتحاد و همدلی را در میان مردم حاکم کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که نخستین جرقه های انقلاب اسلامی در 19 دی 57 در قم پس از انتشار نامه ی توهین آمیز روزنامه اطلاعات زده شد، ادامه داد: پس از جلسه ای تصمیم گرفتیم هم بازار و هم حوزه تعطیل شوند تا حکومت بداند مردم به امام راحل چه علاقه ای دارند.

وی ماندگاری انقلاب اسلامی را درگرو حضور در صحنه ملت ولایت مدار ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: وحدت و اتحاد نعمت بزرگی است که ملت ولایت مدار ایران اسلامی در طول سی سال انقلاب داشتند و دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولایت فقیه را رکن مهم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در حکومت اسلامی از جایگاه ولایی برخوردار است.

وی با تأکید بر این که با امثال رضاه شاه، فتحعلی شاه و شاه عبا‌س‌ها نمی توانند در رأس امور یک حکومت باشند، ادامه داد: چون دشمنان خیلی زود و به راحتی آنها را می‌خرد و حکومت تغییر می‌کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که در رأس حکومت پیغمبر‌‌(ص) است، گفت: اگر پیامبر(ص) نبود امام معصوم و بعد از امام معصوم نیز یک فقیه عادل، دلاور، شجاع، مدیر و مدبر رهبر حکومت اسلامی و نائب امام زمان‌(عج) خواهد بود که در زمان ما حضرت آیت الله خامنه ای از این شایستگی برخوردار هستند.

این مرجع تقلید مبنای حکومت اسلامی را دین اسلام دانست و ادامه داد: در غیر این صورت این حکومت طاغوتی خواهد بود.

وی در پایان سخنانش شناساندن فرهنگ انقلاب را بسیار لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان باید در همه روضه خوانی‌ها اهداف انقلاب اسلامی بیشتر تبیین شود و نباید انقلاب را فراموش کنیم و باید مردم را آگاه نگه داریم تا انقلاب اسلامی نیز محفوظ باقی بماند./950/پ201/س
ارسال نظرات