۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۸۳۲۵۲
اما جمعه آبادان:

خبرنگار متعهد ادامه دهنده رسالت انبیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران در جمهوری اسلامی ایران باید برای انتقال مفاهیم اسلام و اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران تلاش خود را مضاعف کنند.
حجت الاسلام محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خبرنگاری را جلوه‌ای از رسالت انبیای الهی دانست و اظهار داشت: خبرنگاران باید متعهد به همان رسالتی باشند که انبیای الهی بر دوش می کشیدند؛ بنابر این ضروری است نقش خود را در آگاهی بخشی به افکار عمومی به خوبی ایفا کنند.

امام جمعه آبادان با اشاره به این‌که رسانه‌های مدرن در اختیار استکبار جهانی است، خاطر‌نشان کرد: رسانه‌‌ها و خبرنگاران در جمهوری اسلامی ایران باید برای انتقال مفاهیم اسلام و اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران تلاش خود را مضاعف کنند و با تجهیز به دانش و تکنولوژی روز، آمادگی لازم را برای ویارویی با بنگاه های خبری که از استکبار جهانی و صهیونیست ها تأمین مالی می شوند، به دست آورند.

حجت‌الاسلام محمدی اصفهانی ادامه داد: امروزه رسانه‌های مدرن جهان در راستای اهداف شوم خود نسبت به آموزش حرفه‌ای و جذب جوانان در این حرفه به نفع استکبار جهانی گام بر می‌دارند؛ از این رو رسانه‌های متعهد و انقلابی باید برای مقابله با فعالیت‌های مخرب آنها، در این حرفه خطیر و پر مسؤولیت متخصصانه‌تر عمل کنند.

وی خبرنگار را رابط امین مردم با حکومت خواند و بیان داشت: خبرنگاران می توانند انتقال دهنده خواسته های مردم به مسؤولان باشند و گام مؤثری در راستای اسقلال، آزادی و اهداف جمهوری اسلامی ایران بردارند و از سیطره قدرت‌های شرق و غرب بر کشور‌های جهان جلوگیری کنند.

امام جمعه آبادان به کار‌گیری از تکنولوژی روز از سوی رسانه های متعهد را بسیار ضروری دانست و ابراز داشت: برای انتقال مبانی فکری، اعتقادی و ارزش های والای قرآن کریم در دنیایی که شبکه های بین المللی به تخریب اذهان و افکار عمومی جهان می پردازند، باید از خود گذشتگی نشان داد و تلاش زیادی کرد.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی با اشاره به فعالیت خبرگزاری رسا در عرصه دینی خاطر‌نشان کرد: بسیاری از نیروهای متهعد، این رسانه را بسیار قابل اعتماد می دانند و برای کسب اطلاع از اخبار در حوزه دین و فرهنگ اسلامی به این خبرگزاری مراجعه می کنند./945/ت302/س
ارسال نظرات