۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۸۳۲۸۶
به مناسبت ماه رمضان؛

553 مبلغ به نقاط مختلف استان سمنان اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام 553 مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف این استان خبر داد.
اعزام مبلغ، تبليغ
حجت الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، از اعزام 553 مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف این استان خبر داد.

وی افزود: از این تعداد، 107 نفر اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و 18 نفر نیز از سازمان اوقاف و امور خیریه و مابقی روحانیان بومی، مستقر و طرح هجرت استان سمنان هستند.

حجت الاسلام شکری تعداد مبلغان خواهر اعزامی ماه مبارک رمضان امسال به نقاط مختلف استان را نیز 75 نفر عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، اقامه نماز جماعت در سه نوبت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و ترویج معارف ناب اسلامی را از جمله وظایف مبلغان در ماه مبارک رمضان بیان کرد.

حجت الاسلام شکری ماه مبارک رمضان را ماه تقوا و بازگشت به فطرت پاک اولیه انسانها دانست و اظهار داشت: در این ماه، مردم زمینه پذیرش بیشتری برای دریافت پیامهای الهی و انسانی دارند، گرفتن روزه، خواندن نماز و برگزاری مجالس مذهبی با دعوت از مبلغان، نشان دهنده آمادگی آنان برای پذیرش است.

وی گفت: روزهای ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای کسب معارف از سوی مردم و مخاطبان و مغتنم ترین فرصت برای ترویج دین از سوی مبلغان است. ترویج این معارف باید به بهترین شیوه و با مؤثرترین ابزار اطلاع رسانی صورت گیرد.

حجت الاسلام شکری تصریح کرد: تبلیغ برای یک مبلغ نباید شغل محسوب شود، بلکه باید عشق به هدایت و انتقال پیام های انسانی و الهی باشد و حتی اگر همچون پیامبر(ص) بر سرش خاکستر پاشیدند، در زمان بیماری او، بربالین آن فرد برود و هدایتش کند./960/پ202/ص
ارسال نظرات