۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۸۳۴۱۹
از امروز؛

رؤیت هلال ماه رمضان در رصد خانه آلاشت مازندران آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با در پیش بودن ماه مبارک رمضان ستاد استهلال رؤیت ماه رمضان در مازندران تشکیل شد.
گروه اعزامي استهلال ماه مبارك رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با در پیش بودن ماه مبارک رمضان ستاد استهلال رؤیت ماه رمضان در مازندران و گلستان  تشکیل شد.

محمد جونیان، مسؤول کمیته خبری دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،‌ گفت: با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و به منظور رؤیت هلال حلول ماه مبارک رمضان ستاد استهلال رؤیت ماه رمضان در مازندران به ریاست آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران تشکیل شد.

وی با بیان این‌که حجت الاسلام محمد قاسمی، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران نیز به سرپرست این گروه منصوب شده است، افزود: سپاه کربلای مازندران، شهرداری و رصدخانه آلاشت نیز این ستاد را در رؤیت هلال ماه رمضان یاری خواهند داد.

مدیر رصدخانه آلاشت سوادکوه نیز با اشاره به این‌که هر ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، رویت هلال از بحث‌های مهم و گسترده‌ای برخوردار است، گفت: رویت هلال ماه برای آغاز سال قمری و انجام فرایض ماه مبارک رمضان لازم و ضروری است و این مسأله در سال‌های اخیر با فعالیت‌های سازمان‌یافته و منسجمی که انجام گرفته است، تبدیل به یک کار علمی فرهنگی از سوی گروه‌های رؤیت هلال ماه شده است.

موسی فرهادی، مدیر رصدخانه آلاشت سوادکوه، افزود: این رصدخانه با استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برابر با 29 و30 شعبان المعظم 1431 هجری قمری در رصدخانه اقدام به رویت هلال ماه به عنوان یک وظیفه مهم علمی شرعی می‌کند. 

وی با بیان این‌که  رصدخانه آلاشت با ارتفاع دو هزار و 800 متری از سطح دریاهای آزاد به عنوان تنها گروه رسمی رویت هلال در استان مازندران اقدام به رویت هلال ماه می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت رؤویت هلال ماه مبارک رمضان گزارش آن به ستاد مرکزی استهلال مستقر در دفتر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد./950/
ارسال نظرات