۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۸۳۴۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

مسیحیان مؤمن در مقابل فساد اخلاقی غرب بایستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: مسیحیانی که به حضرت مریم(ع) معتقد و مؤمن هستند، در مقابل برهنگی و فساد اخلاقی در کشورهای غربی بی‌تفاوت نباشند.
حجت الاسلام والمسلمين حسين انصاريان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان از اساتید حوزه علمیه قم در دیدار با مقامات روحانی واتیکان از مسیحیان معتقد به حضرت مریم(ع) خواست که در مقابل برهنگی و فساد اخلاقی در کشورهای غربی بی‌تفاوت نباشند.

وی در دیدار با کاردینال تورن، رییس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان و وزیر امور خارجه سابق واتیکان و وزیر دیالوگ ادیان واتیکان ابعاد شخصیت معنوی، اخلاقی، عبادی و بخصوص پاکدامنی حضرت مریم و حضرت مسیح(ع) را از دیدگاه قرآن مطرح کرده و ایمان به حضرت مسیح و حضرت مریم را جزء شرایط ایمان در اسلام بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد:‌ بدون ایمان به حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س)، ایمان مسلمانان هم کامل نمی‌شود.

مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی خطاب به مقامات روحانی واتیکان توصیه کرد: نگذارید شخصیت حقیقی مریم مقدس تحت تاثیر افکار لائیک و سکولار جامعه اروپا و آمریکا مخدوش شود.

وی با تأکید بر این‌که حضرت مریم(س) افزون بر جنبه‌های معنوی و اخلاقی و پاکدامنی، در تمامی مراحل عمر پر برکتشان با حجاب کامل زندگی کردند، ابراز داشت: کلیسای کاتولیک نباید در مقابل برهنگی و فساد اخلاقی رو به تزاید در کشورهای غربی بی‌تفاوت بماند.

استاد انصاریان پس از این دیدارها، در اجتماع کثیری از مسیحیان در کلیسای میلاد مسیح در شهر رم که به عنوان مراسم عبادی روز یکشنبه برگزار می‌شد، شرکت کرد و در سخنانی شخصیت، سیره، حجاب و عفاف حضرت مریم(س) و مقامات الهی حضرت مسیح(ع) و تعالیم اخلاقی آن پیامبر الهی را مطرح کرد.

وی همچنین به شرح آیاتی از قرآن درباره شخصیت مسیح و مریم مقدس به طور مبسوط پرداخت که این سخنان مورد توجه و تشویق مسیحیان و کشیشان حاضر قرار گرفت.

این خطیب برجسته حوزه علمیه قم از مسؤولان کلیساها درخواست کرد که از ورود زنان دارای ظاهر زننده به این اماکن مقدس جلوگیری کرده و برای حفظ حرمت و قداست آن به خصوص در مرکز حکومت پاپ با جدیت ورود زنان و مردان دارای ظاهر برهنه را منع کنند.

براساس گزارش روابط عمومی مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی، چند روز پس از این گفت‌وگوها، مقامات واتیکان ورود زنان و مردان بی‌حجاب و دارای پوشش نامناسب را به کلیسا کاتولیک منع کردند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات