۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۳۵۵۰

دوره آموزشی روحانیان مستقر در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت ویژه روحانیان مستقر آذربایجان شرقی در آستانه ماه مبارک رمضان در تبریز برگزار شد.
دوره آموزشی روحانیان مستقر در تبریز برگزار شد
حجت الاسلام میکائیل اسکندری، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اعلام این خبر اظهار داشت: در این دوره آموزشی چهل نفر از روحانیان مستقر استان آذربایجان شرقی حضور داشتند.

وی ادامه داد: موضوعاتی همچون آشنایی با اینترنت و نقش آن در جامعه امروزی، مفهوم، مصداق عدل الهی و عدل بشری از جمله مباحث طرح شده در این دوره آموزشی یک روزه بوده است.

حجت الاسلام اسکندری با تشریح اهداف این دوره آموزشی کوتاه مدت گفت: آشنایی روحانیان با ابزارهای تبلیغی، ویژگی‌های جنگ نرم و راهکارهای به روز و مؤثر تبلیغی و همچنین ارائه اصول اولیه تبلیغ مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر مقابله با خرافات موجود در برخی مجالس مذهبی خاطر‌‌نشان کرد: روحانیت نقش محوری در مبارزه شجاعانه با بدعت‌ها و خرافات دارد، علما بایستی به علوم روز مجهز باشند و آمادگی لازم برای ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان، ضرورتی انکار ناپذیر است.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که روحانیت همواره این نقش خطیر و حساس در مقاطع مختلف ایفا کرده است، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین و مؤثرترین وظیفه روحانیت در شرایط کنونی تقویت ارتباط با مردم به ویژه قشر جوان است./935/پ202/س
ارسال نظرات