۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۸۳۶۴۶

مدیر حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی با حضور معاون امور استانهای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مدیر حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان معرفی شد .
مراسم معارفه مدير حوزه علميه سيستان و بلوچستان مدير حوزه علميه استان سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، طی مراسمی که پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون امور استانهای حوزه علمیه کشور و حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در سالن همایشهای مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) زاهدان برگزار شد، حجت الاسلام رضا ایمانی خواه، با حکم آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه کشور، بعنوان مدیر حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان به مدت یکسال منصوب و معرفی شد .

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، معاون امور استانهای حوزه های علمیه کشور، در این مراسم با تشریح نقش و جایگاه حوزه روحانیت در اسلام و انقلاب، اظهار داشت: امروز دوره تمدن سازی ولایی است که نقش حوزه های علمیه در این زمینه بسیار مهم است .

وی، با اشاره به اینکه برای تقویت مدارس علمیه کشور ستادی در قم تشکیل شده است، گفت: نتیجه فعالیت این ستاد راه اندازی 21 شورای حوزه علمیه در استانها و استقرار 20 مدیریت در 20 استان کشور بوده است .

معاون امور استانهای حوزه علمیه کشور، افزود: استان سیستان و بلوچستان یکی از این استانهاست و ایجاد دفتر نمایندگی حوزه علمیه در این استان و وجود مدیری برای حوزه های علمیه استان کمک شایانی به گسترش احکام نورانی اسلام و قرآن خواهد کرد .

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز در این مراسم، بیان داشت: حوزه های علمیه و روحانیت اسلام را حفظ کرد و قوی ترین نهاد برای انقلاب بود و بالاترین خدمات را برای ملت ایران داشت .

امام جمعه زاهدان، اظهار داشت: مردمی بودن، طهارت، بی توجهی به مسائل مادی، ساده زیستی و کار آمدی را از ویژگیهای منحصر به فرد یک طلبه و روحانی است .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: آوای توحید و ولایت در جاهایی بیشتر نمود دارد که در آنجا روحانی موفقی حضور داشته باشد .

همچنین در این مراسم، حجج الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، امام جمعه زابل و رییس حوزه علمیه سفیران هدایت زابل، سید محمد موسوی، امام جمعه چابهار و رییس حوزه علمیه امام صادق(ع)، محمد جواد عبداللهی امام جمعه ایرانشهر، عظیم بامری امام جمعه دلگان و حمید مؤذنی مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان بعنوان پنج عضو حقیقی شورای حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان معرفی و احکام مسؤولیت خود را دریافت کردند ./940/پ202/ص
ارسال نظرات