۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۳۶۹۶

آغاز دریافت آثار همایش ملی نماز در آموزه‌های رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی همایش سراسری همایش علمی و پژوهشی نماز در آموزه‌های رضوی از آغاز دریافت مقالات این همایش ملی خبر داد.
همايش ملي نماز
مجید رحمانی، مدیر اجرایی همایش سراسری علمی و پژوهشی نماز در آموزه های رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با بیان این‌که زمان دریافت مقالات این همایش ملی آغاز شده است، گفت: این همایش از برنامه های هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است و زمان دریافت آثار تا نیمه شهریور 89 ادامه خواهد داشت.

وی از توزیع بیش از چهار هزار بروشور و پوستر در مراکز دانشگاهی، حوزوی و پژوهشی خبر داد و افزود: با توجه به تخصصی بودن این همایش انتظار می رود از عالما، طلاب، اساتید و دانشجویان جهت تولید محتوا و ارائه مقاله در این همایش استقبال بیشتری کنند.

مدیر اجرایی همایش ملی نماز در آموزه‌های رضوی ادامه داد: آثار برتر افزون بر دریافت هدایای نقدی سفرهای زیارتی در مجلات علمی پژوهشی به چاپ خواهد رسید.

رحمانی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی و سلسله نشست های پژوهشی و ارایه آثار راه یافته به این همایش سراسری در دهه کرامت در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این همایش است.

وی بررسی تاریخی رویکردهای مختلف نماز در عهد رضوی(غلات، مدعیان، منحرفان )، الگوپذیری از سیره و سنت رضوی در حل مسائل اجتماعی با استفاده از نمازها، کارکردهای اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی نماز در آموزه‌های رضوی(حدیثی، روایی و تفسیری)، نماز معنویت و فرهنگ رضوی، نماز و سیره عملی امام رضا(ع)، نمازهای تاریخی امام رضا(ع) و تأثیر آموزه‌های رضوی در ترویج و تعمیق نماز را از ‌مهم‌ترین محورهای این همایش ملی عنوان کرد.

مدیر اجرایی همایش سراسری نماز در آموزه های رضوی، اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش ملی می توانند تا 15 شهریور ماه امسال مقالات خود را به آدرس رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صندوق پستی 3655 ارسال کنند.

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت دریافت فراخوان و راهنمای تنظیم مقلات و اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی www.ershad-gil.ir مراجعه کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات