۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۸۳۷۸۱
معاون وزیر آموزش و پرورش:

حضور روحانیان در مدارس،‌ سد محکمی در برابر هجمه های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به هشدارهای وزیر اطلاعات در خصوص تلاش دشمنان برای نفوذ و رخنه در مدارس و آموزش و پرورش،‌ حضور روحانیان و طلاب را در مدارس،‌ سد محکمی در برابر این هجمه ها و همچنین عامل خنثی سازی نقشه های دشمنان دانست.
حضور روحانیان در مدارس،‌ سد محکمی در برابر هجمه های دشمنان است علي اصغر يزداني معاون پرورشي و تربيت بدني وزير آموزش و پرورش
علی اصغر یزدانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت های نهم و دهم، وضعیت کنونی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در کشور را مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: امروز وضعیت آموزش و پرورش ما مطلوب است و عنایتی که دستگاه های مختلف به این مجموعه دارند، موجبات نشاط و کار و تلاش بیشتر دست اندرکاران این نهاد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت و توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به امر تعلیم و تربیت اسلامی تصریح کرد: بحمدلله رویکردی که وزیر آموزش و پرورش دارد، بسیار مثبت است و ما امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و توجه به همه ابعاد بتوانیم تحولات خوبی را در عرصه های مهم و مختلف این وزارتخانه ایجاد کنیم.

یزدانی، با یادآوری سخنان وزیر اطلاعات و هشدار وی مبنی بر تلاش و برنامه ریزی دشمنان برای نفوذ و رخنه در آموزش و پرورش و تاثیرگذاری بر نسل جوان و دانش آموزان بیان داشت:‌ سخنان وی هشداری برای دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت کشور است که نقاط ضعف را شناسایی و مرتفع و زمینه ها و نقاط مثبت را تقویت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به حوادث بعد از انتخابات، از برگزاری دوره های مختلف ارتقا بصیرت فرهنگیان و دانش آموزان در آموزش و پرورش خبر داد و تاکید کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، سال گذشته شاهد برگزاری دوره های مختلف تبیین مساله ولایت فقیه،‌ دوره های بصیرت افزایی و دشمن شناسی در آموزش و پرورش بودیم و در این راستا از توانمندی حوزویان فرهیخته نیز بهره گرفته شد.

یزدانی تصریح کرد: همچنین با حضور شماری از مبلغان خواهر و برادر حوزه های علمیه در مدارس،‌ گفتمان ها و نشست های تخصصی پاسخ به شبهات در مدارس برگزار شد و افزون بر این، بسته های فرهنگی و تولیدات نرم افزاری با محتوای دینی و اسلامی در اختیار دانش آموزان و مربیان قرار گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه، با اشاره به نقشه ها و حربه های دشمنان نظام اسلامی برای ایجاد شبهات در مدارس، بهره گیری از توان و ظرفیت حوزه های علمیه در راستای پاسخگویی به شبهات بسیار حیاتی و مهم ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط و همکاری های بسیار خوبی بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه وجود دارد و فعالیت مفید ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه را می توان شاهدی بر این مدعا دانست.

یزدانی ادامه داد: افزون بر این تعاملات حوزه و آموزش و پرورش، معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارتخانه نیز مستقیما تعاملات و همکاری های بسیار خوبی با حوزه های علمیه و مراکز حوزوی وابسته دارد و خوشبختانه طلاب و فضلای حوزه در مناسبت های مختلف برای تبلیغ دین مبین اسلام،‌ اقامه نماز جماعت، برگزاری نشست های پرسمان دینی و سیاسی و همچنین نشر معارف در مدارس حضور می یابند و دانش آموزان از وجود آنها استفاده می کنند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه حضور روحانیان و طلاب در مدارس و آموزش و پرورش سد محکمی در برابر هجمه های دشمنان است و توطئه های آنان را خنثی می کند افزود: حضور طلاب و روحانیان فرهیخته و اندیشمند در مدارس تاثیر بسیار زیادی در مقابله با هجمه های دشمنان دارد و شبهات را خنثی می کند.

یزدانی با اشاره به اینکه ما به دنبال افزایش میزان حضور حوزویان در مدارس و آموزش و پرورش هستیم تصریح کرد: این همکاری ها و تعاملات بین ما و حوزه های علمیه به تناسب برنامه ریزی ها و مناسبت های مختلف طراحی می شود و در سال گذشته نیز در ایام صفر بیش از یک هزار نفر از روحانیان در مراکز استان های آموزش و پرورش به تبلیغ دین مبین اسلام پرداختند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات