۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۸۴۱۱۶
عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی:

کودتای 28 مرداد نشانگر ‌دشمنی دیرینه آمریکا با ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: بررسی نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد می‌تواند در زمینه درک مفهوم مردم‌سالاری از منظر غرب بسیار مفید باشد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام علی حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فرار رسیدن 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی در ایران اظهار داشت: بررسی نقش آمریکا در این کودتا می‌تواند در زمینه درک مفهوم مردم سالاری از منظر غرب بسیار مفید باشد.

وی با بیان این‌که آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است، افزود: آمریکا درحالی خود را به عنوان منادی مردم سالاری در جهان مطرح می کند که اعمال این کشور در نقاط مختلف جهان با ادعاهای آن در تضاد است.

امام جمعه اهر با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی برای موجه جلوه دادن چهره آمریکا گفت: متاسفانه برخی جوانان تحت تأثیر القائات غیر واقعی شبکه های رسانه‌ای آمریکا قرار می گیرند و انعکاس حقایق وجودی سیاست‌های غرب و آمریکا می تواند سبب روشن شدن حقایق شود.

حجت الاسلام حاجی‌زاده افزود: دولت آمریکا با دخالت تمام عیار در سرنوشت سیاسی ملت ایران در صد سال اخیر سبب شده تا مهره های نفوذی این کشور در رأس حاکمیت ایران قرار گیرند و با نظام اسلامی برخواسته از اراده ملت نیز دشمنی مستقیم خود را به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به ابعاد کودتای 28 مرداد و بازگشت نظام سلطه در ایران گفت: کودتای 28 مرداد و بازگرداندن محمدرضا پهلوی به حکومت سند دشمنی آمریکا با مردم‌سالاری است.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: شاه با وابستگی کامل به آمریکا سبب جلب حمایت این کشور و فراهم شدن زمینه چپاول ملت ایران در سه دهه بعدی شد.

وی تأکید کرد: البته مصدق به عنوان یک دولت مورد تأیید مرجعیت و دینداران نبود؛ اما به عنوان یک دولت برخواسته از متن مردم مطرح بود که نسبت به شاه و دستگاه دست نشانده وی از اولویت نسبی برخوردار بود.

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که کودتای 28 مرداد و جریانات قبل از آمدن نقطه عطف ‌در تاریخ سیاسی ایران است، گفت: این جریان پس از مشروطیت بزرگ‌ترین رخداد سیاسی ایران قبل از انقلاب است./935/ت302/س
ارسال نظرات