۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۸۴۱۶۸
محقق حوزوی:

از قابلیت های فرهنگی مسجد در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم اسلامی گفت: تبلیغ چهره به چهره در مساجد از بالاترین عوامل تاثیر گذار بر جوانان است.
مسجد


حجت الاسلام هادی طباطبایی، پژوهشگر علوم دینی با گرامیداشت هفته جهانی مساجد به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مسجد به عنوان مهمترین پایگاه تبلیغ و آموزش دینی، در مبارزه با تهاجم فرهنگی اثر گذار است و دراین راه وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

وی گفت: برای مقاوم شدن در برابر دشمنانی که قصد دارند با استحاله فرهنگی، هویت ما را بگیرند باید با روشنگری به مقابله برخیزیم و آرمان های متعالی اسلام را به قشر نوخواسته انقلاب تعلیم دهیم.

این محقق حوزوی بیان داشت: ویژگی آموزش در مسجد وجود مخاطبان عام است و به همین دلیل در قالب مباحث عقلی صرف نبوده بلکه با موعظه و خطابه همراه است که دارای درون مایه هایی همچون داستان، تشبیه، شعر، مقایسه است.

وی ادامه داد: خطابه های روحانیون در مسجد که با عطر معنوی فضای مسجد همراه می‌شود بیشترین تاثیر را بر عقل و دل نمازگزاران دارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها مباحث علمی برای داشتن بصیرت دینی کافی نیست، بیان داشت:جوانان در مسجد با فضایی همراه می گردند که عشق به بالاترین محبوب در آنان ایجاد می شود و در کنار دیگر سالکان مسیر دوست همراه می گردد.

این محقق علوم حوزوی اظهار داشت: حلقه دوستان مسجدی برای جوانان از مهمترین مسائل رشد محسوب می‌شود، زیرا احتیاج انسان به دوستان همسال یک نیاز واقعی است که اگر سرچشمه این دوستی ها از مسجد شکل گیرد، دوستی بر اساس خدا شکل گرفته است.

وی بیان داشت: روحیه تعاون و همکاری و حس مسئولیت نسبت به دوستانی که به اخلاق اسلامی پایبند هستند، نعمت بزرگی برای نقش پذیری جوانان در جامعه است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

این محقق حوزوی گفت: مسجد با ساماندهی و مدیریت هیئت امنا و امام جماعت می تواند بیشترین نقش را در هدایت فکری فرهنگی جوانان بر عهده گیرد.

وی گفت: تبلیغ چهره به چهره در مساجد از بالاترین عوامل تاثیر گذار بر جوانانی است که با دل های بی آلایش خود، پذیرای معارف ناب اسلامی هستند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات