۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۸۴۲۵۱
با همکاری اوقاف؛

بیش از 107 مسجد جدید در خوزستان احداث شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: با همکاری این اداره بیش از 107 مسجد در خوزستان احداث شد که بخشی از آنها در سال 87 آغاز و در سال 88 تکمیل شدند.
حجت الاسلام حسيني فرد ، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان
حجت الاسلام عبدالرضا حسینی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اختصاص اعتباری بیش از 28 میلیارد ریال به مساجد خوزستان خبر داد و اظهار داشت: این مبلغ در سال مالی گذشته میان سیزده درصد از مساجد استان که تا کنون اعتباری دریافت نکرده بودند و مساجدی که برای تکمیل ساختمان به بودجه نیاز داشتند، توزیع شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: در سال گذشته به احداث بیش از 107 مسجد در خوزستان کمک کردیم که احداث بخشی از آن ها در سال 87 آغاز و در سال 88 تکمیل شدند.

وی با اشاره به برنامه سوم و چهارم توسعه و همچنین مصوبه هیئت وزیران در خصوص مرمت و تعمیر مساجد گفت: هر گونه اقدام در این زمینه بر عهده اداره اوقاف می باشد که بر اساس بودجه و اعتبارات اداره به این موارد رسیدگی می شود.

حجت الاسلام حسینی فرد با اشاره به اهمیت زیبا سازی و پاکسازی مساجد گفت: با توجه به این که استقبال مردم از مساجد در ماه مبارک رمضان بسیار زیاد می شود؛ از این رو باید از این فرصت برای این مسأله استفاده کرد.

امام جمعه موقت شیبان با اشاره به احداث سی مسجد در مناطق محروم خوزستان ابراز داشت: مطالعات مقدماتی جهت احداث آنها انجام شده است اما همچنان فضا برای ایجاد تغییرات آزاد است؛ از این رو آنچه مسلم است سی مسجد در مناطق محروم خوزستان احداث خواهد شد.

وی آمارگیری از مساجد و اماکن مذهبی را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و بیان داشت: با توجه به این که در این زمینه آمار دقیقی وجود نداشت تصمیم گرفتیم با همکاری استاندار و مرکز آمار خوزستان آمار دقیقی از اماکن مذهبی، موجودی آن ها و همچنین رابطان مساجد به دست آوریم./945/پ202/ص
ارسال نظرات