۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۸۴۲۶۹

حوزه علمیه خواهران بزمان مهرماه فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مؤسس حوزه علمیه خواهران فاطمیه بزمان، از آغاز فعالیت رسمی این مدرسه با پذیرش سی طلبه از مهرماه سالجاری خبر داد .
حجت الاسلام عيسي بزماني، رييس  اداره تبليغات اسلامي ايرانشهر و امام جمعه بزمان


حجت الاسلام عیسی بزمانی، امام جمعه و مؤسس حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهر بزمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، اظهار داشت: مدرسه علمیه خواهران فاطمیه شهر بزمان مجوز آغاز فعالیت رسمی خود را از شورای عالی حوزه دریافت کرده است و با توجه به اینکه مراحل تأسیس و بهره برداری این مدرسه قبلاً طی شده برای سال تحصیلی 90-89 پذیرش طلبه داشته است .

مؤسس مدرسه علمیه خواهران فاطمیه بزمان، افزود: حدود 160 نفر امسال برای شرکت در آزمون ورودی این مدرسه شرکت کردند که پس از طی مراحل مصاحبه 30 نفر برای سال تحصیلی جدید پذیرش شده اند .

حجت الاسلام بزمانی، آغاز فعالیت رسمی مدرسه فاطمیه بزمان را مهرماه سالجاری اعلام کرد و گفت: خانم اعلایی بعنوان مدیر این مدرسه منصوب شده و مشغول فعالیت در این مدرسه است .

گفتنی است، بزمان یکی از شهرهای تابعه شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان است و در 90 کیلومتری ایرانشهر واقع است.

همچنین بخش بزمان یکی از باسابقه ترین بخش‌های استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود که تنها سابقه بخشی 110 ساله دارد و بر اساس سرشماری سال 1385 جمعیت آن چهار هزار و 2 نفر (816 خانوار) با ترکیب جمعیتی شیعه و سنی بوده است .

یادآوری می‌شود، شورای گسترش حوزه های علمیه بر اساس ماده 3 مصوبه 427شورای عالی حوزه در صورت داشتن شرایط مورد نظر از سوی متقاضیان تأسیس مدرسه علمیه مانند احراز نیاز محل و وجود داوطلبان کافی، توان تأمین مدیر دارای شرایط برای هر یک از دوره های عمومی یا مقاطع تخصصی، توان تأمین اساتید مورد نیاز، وجود محل وقفی یا ثبتی به نام مدرسه علمیه خواهران، توان تأمین کادر لازم و شرایط دیگر اقدام به صدور مجوز می کند ./940/پ202/ص

ارسال نظرات