۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۸۴۳۲۹
استاد حوزه علمیه:

مسجد بهترین جایگاه برای آموزش و پرورش همگانی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مساجد ما باید به گونه ای مدیریت شود که فضای مناسبی برای راز و نیاز و در عین آراستگی ظاهری، از صفای معنوی برخوردار باشد.
مسجد


حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحائی از اساتید حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته جهانی مسجد گفت: یکی از مکان های مورد توجه در نظام توحیدی اسلام که همواره مورد توجه خداوند و پیامبر(ص) بوده، مسجد است.

وی ادامه داد: سفارش اکید درباره مسجد بخاطر این است که مسجد خانه خدا و مکانی برای حضور همگان است و هیچ کس حق ندارد از حضور دیگران مانع شود و یا مزاحمت ایجاد کند و مدیریت مسجد باید به گونه ای باشد که کسی برای ورود به مسجد، از دیگری خجالت نکشد و منتی بر او نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسجد مکانی در راستای بندگی انسان است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) که وارد مدینه شدند اقدام به ساخت مسجد قبا و سپس مسجد النبی کردند.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران، مساجد مورد توجه قرار گرفت و در سالروز حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی که اولین قبله مسلمین است، از سوی ایران هفته جهانی مسجد به کشورهای اسلامی پیشنهاد شد و مورد استقبال کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی قرار گرفت.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: درباره هفته جهانی مسجد آنچه باید مدنظر باشد این است که از نظر سیاسی و موضع گیری جهانی، بر مساله قدس و آزادسازی مسجد الاقصی تاکید شود.

وی ادامه داد: در بعد داخلی باید توجه داشته باشیم که برای احیای مساجد به همایش ها و نشست ها اکتفا نکنیم، بلکه به ساماندهی مساجد در مرحله عمل رو بیاوریم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسجد بهترین مکان آموزش و پرورش همگانی است، گفت: تعیین امام جماعت، تعیین خادم و رسیدگی به امور آنها از ضروریات توسعه فرهنگ مسجد در کشور ماست.

وی ادامه داد: مساجد ما باید به گونه ای مدیریت شود که فضای مناسبی برای راز و نیاز بوده و در عین آراستگی ظاهری، از صفای معنوی برخوردار باشد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات