۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۱
کد خبر: ۸۴۴۱۳
استاندار قم:

دستاورد عظیم هسته‌ای ایران در عرصه‌های مختلف سبب سرافرازی ملت شده است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با اشاره به انتقال سوخت به رآکتور هسته‌ای بوشهر گفت: آغاز بارگزاری سوخت نیروگاه اتمی بوشهر، به معنای بار نشستن سیاست‌های جمهوری اسلامی و شکست مفتضحانه دشمنان نظام است.
موسي پور استاندار قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، شب گذشته 30 مردادماه در پنجمین جلسه شورای اداری استان که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به انتقال سوخت به رآکتور هسته‌ای بوشهر آن را رخداد غرورآفرین و پرافتخار دانست و گفت: آغاز بارگزاری سوخت نیروگاه اتمی بوشهر، به معنای بار نشستن سیاست‌های جمهوری اسلامی و شکست مفتضحانه دشمنان نظام است.

وی با بیان این‌که نیروگاه هسته‌ای بوشهر نماد هسته‌ای ایران است و آمریکا با توطئه‌های گوناگون در تلاش بود تا این نیروگاه راه‌اندازی نشود یا اگر راه‌اندازی شد با شرایطی باشد که او می‌پسندد، تصریح کرد: آغاز سوخت‌گیری نیروگاه هسته‌ای بوشهر در 30 مردادماه، یک روز تاریخی و به یادماندنی برای ملت ایران است که با راه‌اندازی آن، کشور ایران عملاً استقلال چرخه هسته‌ای خود را به دست آورد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر زمانی رخ داد که آمریکا با صدور قطعنامه 1922 و اعمال تحریم‌های مکمل عملیات شدید روانی و یک جنگ کامل تبلیغاتی را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته بود و پروژه تهدید نظامی را هم با قوت دنبال می‌کرد.

وی با اشاره به این‌که جان بولتن، رسماً طرح حمله به ایران توسط امریکا را مطرح کرد، اظهار داشت: امروز با آغاز عملیات سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر، لحن جان بولتن تغییر کرد و دیگر سخنی از حمله نبود.

حجت‌الاسلام موسی‌پور تصریح کرد: آمریکا و اسراییل قادر نیستند به ایران حمله کنند چرا که صدها نقطه آسیب‌پذیر در منطقه دارند که همه این نقاط هم شناسایی شده و در معرض حملات نیروهای جان بر کف نظامی ایران است.

وی با بیان این‌که بستن تنگه هرمز یعنی مرگ آمریکا و اروپا، گفت: تنها اگر نفت ایران که هفت درصد نفت جهانی را تشکیل می‌دهد، متوقف شود با افزایش نجومی قیمت نفت در دنیا مواجه خواهیم بود و این برای اقتصاد بیمار امریکا فاجعه بار است.

استاندار قم بیان داشت: آغاز بارگزاری سوخت نیروگاه اتمی بوشهر، موفقیت بزرگی بود که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را با شکست مواجه کرد و امروز نه تنها کشورهایی مانند چین، روسیه و ترکیه از سیاست تحریم تبعیت نمی‌کنند، بلکه کره جنوبی که همه موجودیت اقتصادی‌اش به آمریکا بستگی دارد از این تحریم تبعیت نمی کند.

وی تصریح کرد: امروز دستاورد عظیم هسته‌ای ایران در عرصه‌های مختلف سبب سرافرازی ملت شده است و خدا را بر این همه سرافرازی، سپاسگذاریم.

حجت‌الاسلام موسی‌پور در ابتدای سخنان خود در این نشست اداری با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان، آن را هدیه خدا، آغاز ماه صالحان، سالکان و عارفان نامید و گفت: ماه مبارک رمضان نزول کتاب، ماه ضیافت رحمانی، رضوان و غفران الهی، تقویت پیوندهای انسانی و آسمانی، رسیدگی به خلق خدا، صدقه، سوختن گناهان و ساختن خویش و آزادی از هواهای نفسانی است.

وی همچنین با تسلیت سالروز رحلت بانوی عشق و ایمان، حضرت خدیجه‌ کبری‌‌(س) اذعان داشت: در شأن و منزلت این بانوی بزرگ همین بس که همسر پیامبر، مادر زهرا‌‌(س)، مربی علی و نخستین زنی است که به پیامبر اکرم‌‌(ص) ایمان آورد و به دین اسلام گروید.

استاندار قم با بیان این‌که حضرت خدیجه‌‌(س) یکی از چهار بانوی برتر بهشتی است که خداوند متعال برای وی سلام رسانده، خاطرنشان کرد: این بانوی مکرم اسلام، رفاه، مادیات و ثروت دنیا را برای ایمان و آرمان خویش گذاشت و نقش بزرگی در حمایت از پیامبر اکرم(ص) ایفا کرد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات