۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۸۴۴۹۶
امام جمعه مشهد:

حضرت خدیجه شاعری قوی و نیرومند در جامعه عرب بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اظهار داشت: حضرت خدیجه شاعری قوی و نیرومند جامعه عرب بود و در خیمه حریری مخصوصی که در بالای قصرش وجد داشت انجمن های ادبی وشعری تشکیل می داد.
آيت الله سيد احمد علم الهدي امام جمعه مشهد
آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار داشت: هیچ دلیلی وجود ندارد و هیچ کس- نه از شیعه و نه از اهل سنت- هیچ مدرک و سندی ندارد و نمی تواند ارائه دهد که حضرت خدیجه قبل از اینکه به پیغمبر(ص) ایمان و اسلام بیاورد بت پرست بوده است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان داشت: حضرت خدیجه شاعری قوی و نیرومند جامعه عرب بود و در خیمه حریری مخصوصی که در بالای قصرش وجد داشت انجمن های ادبی وشعری تشکیل می داد؛ و در هیچ یک از اشعاری ایشان سروده اند سخن وغزلی که در آن سخنی از بت آورده باشد وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: خیلی از شعرای مسلمان در اشعارشون کلمه صنم به کار می برند اما در اشعار حضرت خدیجه هیچ نوع عنوانی اعم از کلی و جزئی از بت وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شیعه در مورد حضرت خدیجه معتقداست که ایشان تا قبل از پیامبر ازدواج نکرده است، تصریح کرد: در ازدواج حضرت خدیجه با رسول گرامی اسلام حداکثر سنی که برای حضرت خدیجه در موقع ازدواج نقل شده است 28 سال است و سن حضرت محمد 22 سال ذکر شده است و این صحت ندارد که می گویند حضرت خدیجه در سن چهل سالگی با پیامبر ازدواج کرده است.

این مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند متعال حضرت خدیجه را برای پیغمبر آفرید و بعد از حضرت زهرا(ع) هیچ احدی از انسان ها به اندازه خدیجه مورد علاقه پیغمبر نبود؛ زیرا محبوب ترین انسان ها نزد پیغمبر زهرای اطهر بود و عشق پیغمبر به حضرت فاطمه(س) رابطه پدر و فرزندی نبود، بلکه حضرت زهرا برای رسول خدا در مقام عشق به حق قرار گرفته بود و علاقه پیغمبر بعد از صدیقه اطهر به حضرت خدیجه بسیار زیاد بود.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص)  یاد وخاطره حضرت خدیجه را همیشه زنده نگه می داشتند، اشاره کرد: روزی پیامبر (ص) در نزد چند تن از همسران خود بودند، ناگاه سخنی از حضرت خدیجه (ع) به میان آمد، پیامبر (ص) آن چنان آشفته و پراحساس شد که قطره های اشک در چشمان وی قابل مشاهده بود. عایشه به آن حضرت گفت: یا رسول الله! چرا گریه میکنی؟ آیا برای یک پیرزن گندمگون باید این چنین اشک ریخت ؟عایشه می گوید تا این جمله را خطاب به پیامبر بیان کردم احساس کردم پیامبر جوری غضب ناک شدند که هیبت غضب پیغمبر مرا گرفت و من با خدا عهد کردم که خدایا اگر این دفعه غضب پبغمبر فرو نشیند برای همیشه در محضر پیغمبر اسم حضرت خدیجه را جز با عظمت بیان نکنم.

وی ادامه داد: پیامبر در پاسخ به او فرمود: «صدقتنی اذ کذبتم، و آمنت بی اذکفرتم، و ولدت لی اذ عقمتم» هنگامی که شما مرا تکذیب میکردید، خدیجه مرا تصدیق کرد و هنگامیکه شما کافر بودید، او به من ایمان آورد؛ و برای من فرزندانی آورد در حالی که شما نازا هستید./968/پ202/ص
ارسال نظرات