۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۸۴۵۱۵
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین راه مقابله با توطئه نرم دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ پاسداشت آرمان‌های شهدا را مهم‌ترین راه‌‌ مقابله با توطئه نرم دشمنان دانست و گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید بیشتر برای نسل جوانان ‌امروز تبیین شود.
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، نادر نصیری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهیدان بزرگ‌ترین سرمایه‌های این انقلاب هستند و باید با حرکت در مسیر اهداف شهدا از سرمایه‌های کشور پاسداری کنیم تا از رهروان واقعی خون شهدا و حافظان ارزش‌های اسلام و آرمان امام‌(ره) باشیم.

وی با تبیین نقش و جایگاه نهادهای دولتی پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: این سازمان به عنوان یک نهاد انقلابی که به رهبری منتصب است، از شاخصه‌ها و وجه تمایز ویژه‌ای نسبت به دیگر نهادهای دولتی برخوردار است.

نصیری با بیان این‌که ارتباط با جامعه هدف ایثارگر وظایف این نهاد را متفاوت‌تر و حساس‌تر از دیگر دستگاه‌های دولتی کرده است، افزود: این مهم وظایف مدیران و کارگزاران این حوزه را مضاعف‌تر و سنگین‌تر می‌کند؛ زیرا باید در این نهاد سربازان ولایت به نیابت از دولت خدمتگزار خدماتی برجسته و عملکردی آرمانی ارائه دهند.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری درباره همت و کار مضاعف تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با استفاده از این رویکرد برنامه‌هایی منسجم‌تر و اثرگذارتر از سال های گذشته را در پیش گرفته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان همکاری و تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط در ارائه خدمات کیفی‌تر به جامعه ایثارگر را موثر دانست و خاطرنشان کرد: همواره این نهاد در گیلان برنامه‌هایی متفاوت‌تر از دیگر نقاط کشور در راستای همکاری‌های همه‌جانبه خدماتی به جامعه ایثارگر ایفا کرده است.

وی دیدارهای هدفمند از ایثارگران را یکی از اولویت‌های ضروری وظایف بنیاد شهیدوامور ایثارگران اعلام کرد و گفت: امسال بالغ بر چهل هزار دیدار پیش‌بینی شده است که تا کنون پانزده هزار دیدار در همه استان تحقق یافت.

نصیری همچنین از دو هزار مورد ارائه خدمات و برطرف شدن مشکلات جامعه هدف در داخل منازل ایثارگران در سه ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی دیدارها و ارتباط عاطفی از طریق تماس تلفنی در قالب مراجعه معکوس خادم با مخدوم مشکلات جامعه هدف سریع‌تر بررسی می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان راه‌اندازی شبکه‌های درمانی، اورژانس، اجرای طرح پالایش سلامت، راه‌اندازی پایگاه اینترنتی ایثارگران، ایجاد تشکل ان‌ای شامل ایثارگران بهبود یافته از وابستگی به مواد مخدر، راه‌اندازی خطوط ارتباطی 1616 برای ایثارگران را از جمله عملکرد این سازمان اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی شبکه‌های ارتباطی در سراسر استان امکان دسترسی به خدمات برای ایثارگران بیشتر و تسهیل می‌شود.

وی ایجاد مرکز فرهنگی آموزشی در گلسار را یکی دیگر از اقدام‌های صورت گرفته از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برشمرد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجتمع توانبخشی در مرکز استان تا دو سال آینده خدمات فرهنگی، آموزشی و رفاهی ایثارگران افزایش می‌یابد.

نصیری رویکرد دولت نهم و دهم برای کاهش مشکلات و بهبود وضعیت ایثارگران را مثبت خواند و خاطرنشان کرد: ایثارگران به دلیل تنوع حقوق و تعدد مشکلاتی که دارند، وظیفه دولت را حساس‌تر می‌کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ پاسداشت آرمان‌های شهدا را یکی از مهم‌ترین راه مقابله با توطئه نرم دشمنان دانست و گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید بیشتر برای نسل جوانا جامعه امروز تبیین شود.

وی اجرای طرح مخزن، فرهنگ اعلام و تولید آثار چند رسانه‌ای را از جمله عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر احیای فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و افزود: طرح مخزن به عنوان یکی از طرح‌های منحصر‌به‌فرد در قالب تهیه آثار و دست نوشته‌های فیلم، عکس از والدین شهدا تهیه و جمع‌آوری شده است.

به گفته نصیری در طرح فرهنگ اعلام نیز تمام آثار ایثارگران، آزادگان و شهدا در قالب خاطرات، زندگی‌نامه و دیگر آثار متنی تهیه می‌شود.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تولید آثار چند رسانه‌ای ایثارگران در قالب لوح فشرده را از رویکردهای جدید این بنیاد برشمرد و اظهار داشت: تاکنون آثار شهید میرزا کوچک، آیت‌الله احسان‌بخش و شهیدان انصاری و نورانی از این طریق تهیه شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات