۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۸۴۵۲۵
محقق عرصه ادیان و مذاهب:

فرقه سازی راهکاری برای پیشگیری از شکست تمدن غرب است

خبرگزاری رسا ـ دبیر پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: فرقه های نوظهور با ارضای معنویت که نیاز فطری انسان است، او را از جنبه های اجتماعی سیاسی دین مانند استکبار گریزی محروم می‌کنند.
فرقه هاي انحرافي، شيطان پرستي


حجت الاسلام تبار سفر، دبیر پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا نسبت به ترویج ادیان و فرقه های نوظهور در کشور اظهار نگرانی کرد و گفت: امروز دسته های فکری گوناگون در صدد انحراف فکری جوانان برآمده اند.

وی بیان داشت: امروز بهائیت، شیطان پرستی و معنویت های نوظهور می خواهند خود را جایگزین اسلام کنند و وهابیت و طالبانیزم جدید در جهت جانشینی مذهب تشیع برآمده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: جریان های انجمن حجتیه و اخباری‌گری جدید هم در بین مذهبی ها در حال یارگیری است.

وی اظهار داشت: بسیاری از جریان های نوظهور دینی مورد حمایت غرب هستند و فرقه سازی راهکاری برای پشگیری از شکست تمدن غرب است.

محقق ادیان و مذاهب بیان داشت: تمدن غربی در طی دو قرن با حرکتی بلامنازع به فتح زندگی مردم در تمام شئون دست پیدا کرد اما در قرن بیستم تمدن غربی و سکولاریسم با چالش مواجه شد که دست اندرکاران فرهنگ غرب با ساخت بدیل های الهی در صدد خنثی سازی این جریان برآمدند.

وی ادامه داد: فرقه های نوظهور با ارضای معنویت که نیاز فطری انسان است، او را از جنبه های اجتماعی سیاسی دین مانند استکبار گریزی محروم می سازند.

محقق علوم اسلامی با انتقاد از نبود روشن گری کافی در این عرصه گفت: متاسفانه گاهی در برخی مراکز علمی می بینیم افراد نسبت به انحرافات فکری و عقیدتی جریان ها آگاه نیستند.

وی در پایان از رواج اخباری گری جدید انتقاد کرد و گفت: عده ای در جهت تشکیک در اعتبار عقل در کنار وحی برآمده اند، در حالی که جایگاه عقل در خود دستورات دینی مورد توجه قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اخباری گری با دستاوردهای فقهی مانند ولایت فقیه همخوانی ندارد، ادامه داد: اخباری گری یک بدفهمی دینی است که دانشمندان اسلامی باید به نقد آن برای نسل جوان بپردازند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات