۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۸۴۵۷۷

خطیب جمعه قفول بحرین اوضاع امنیتی و سیاسی این کشور را خطرناک توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین اوضاع امنیتی و سیاسی این کشور را خطرناک توصیف کرد و از دولت خواست تا در برنامه های خود که کشور را به سمت پرتگاه رهنمود می سازد تجدید نظر کند.
غريفي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله غریفی خطیب جمعه قفول بحرین در همایش سالانه ماه مبارک رمضان که به همت انجمن اسلامی ملی الوفاق این کشور و با حضور علما، اندیشمندان و جمع کثیری از شخصیتهای برجسته در منامه برگزار شد از اوضاع مختلف این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: برنامه های امنیتی، سیاسی و طایفه ای که در بحرین انجام می شود کشور را به پرتگاه خطرناکی ارسال می کند و اوضاع کنونی نشان می دهد که پیچیدگیهای سیاسی و امنیتی به سمت وخامت بیشتر گام برمی دارد و وقت آن رسیده است تا دولت از خود شجاعت نشان داده و برنامه های خود را دوباره مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: از مخلصان غیرتمند می خواهم تا از هیچ تلاشی جهت گسترش محبت، اعتماد، وحدت و همکاری میان همه قشرهای ملت انجام دهند ولی متاسفانه هم اکنون شاهد افزایش حملات زبانی علیه یکدیگر هستیم.

علامه غریفی با اشاره به اهمیت گفتگو برای حل مشکلات تصریح کرد: گفتگو بهترین راه جهت گسترش اعتماد و کاهش از تنش و خشونتهای سیاسی و امنیتی است و سبب تسامح و نزدیکی می شود و امیدوارم که رهبران کشور، این تصمیم شجاعانه را بگیرند و کشور را به سوی گفتگوهای صادقانه و هدفمند رهنمود سازند.

خطیب جمعه قفول از فقر و درماندگی شهروندان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: بسیاری از شهروندان هم اکنون در فقر و گرسنگی و بیماری بسر می برند و به دلی که بتواند هم و غم آنان را بفهمد و آغوش گرم خود را از آنان دریغ نکند به شدت احتیاج دارند، لیکن اظهاراتی که از حاکمان این کشور به گوش می رسد در جهت دشمنی و قساوت و تبعیض گام برمی دارد و ناله های محرومان و مظلومان را در درون آنان خفه می کند.

وی ادامه داد: رگه های امید برای آزادی زندانیان و خشک شدن اشکهای کودکان و والدین همچنان وجود دارد و این امر، لزوم جدی تر شدن گفتگو و مذاکراتی که بیش از این به صورت غیرجدی برگزار می شد را الزامی تر می سازد.

علامه غریفی ماه مبارک رمضان را سراسر قداست توصیف کرد و گفت: در این ماه مبارک که سراسر قداست و فضایل است باید از هرآنچه اوضاع کشور را به آشوب و تنش می برد پرهیز کرد و همگان موظف هستند حقوق خود را با آرامش و روشهای مسالمت آمیز مطالبه نمایند./980/د102/ص

ارسال نظرات